URN_NBN_SI_DOC-00ZWLK3C
knjige, da je nujno in obvezno na višjih in visokih šolah redno šolati kadre, ki na tem področju delajo. 2. Menimo, da strokovnega področja ne moremo ožiti s stopnjo izobrazbe; možna je le specializacija na določeni stopnji. Sociologija in bibliotekonomija ne bi smeli odpasti na nobeni stopnji. 3. Na visoki šoli bi morala biti možnost kombinacije nekaterih strokovnih področij z bibliotekarskim področjem kot tako imenovano B skupino. 4. Za področje šolskih in javnih mladinskih knjižnic profil, kakrš nega oblikuje PA, ne ustreza. Psihologijo in sociologijo bralca, oblike aktiviranja knjižnega gradiva, nekatere osnove iz ekonomike poslovanja potrebuje danes in v prihodnje vsak bibliotečni delavec z višjo ali visoko izobrazbo. 5. Kadre z osnovnošolsko izobrazbo je možno usposabljati za rutin ska in tehnična dela v knjižnicah s primernimi tečaji in s prakso. Drago Vidovič, Inštitut za medjunarodnu politiku i privredu, Beograd: 1. Zato ker ni uspešne stroke, ki ne bi imela svojega rednega šolanja. 2. Obstaja samo ena prava vrsta strokovnjakov bibliotekarjev-infor- matorjev. Tisti, ki imajo diplomo univerze, zraven tega pa še postdiplomski študij in dovolj znanja za delo v informaciji — biblio- tekarstvu, ki so si ga pridobili v praksi in z rednim šolanjem (tečaji in postdiplomski študij na raznih fakultetah ipd.). 3. Bibliotekar-informator je lahko predmetni specialist z znanjem, potrebnim v tej stroki, ki si ga je pridobil, kot smo navedli v točki 2, ali pa je to oseba z diplomo univerze, ki se je na raznih postdiplomskih študijih specializirala prav za bibliotekarstvo — informatiko. 4. Višji knjižničar je potreben, da poleg drugih povsem tehnično administrativnih delavcev kot osnovni predakademski tip bibliotekar skega strokovnjaka zagotovi potrebno mesto v strukturi strokovnih kadrov. Poleg splošnega znanja, zagotovljenega z nivojem šolanja, mora imeti tudi veliko strokovnega znanja za delo v bibliotekarstvu. To stopnjo izobrazbe v stroki imam za zelo pomembno, posebno za delo v m anjših knjižnicah, ravno tako pa tudi za določeno raven opravil v večjih knjižnicah vseh tipov. 5. Tehnični kadri so najboljši, če imajo solidno osnovno šolo in razume se, srednjo ali srednjo strokovno šolo. Za delo v bibliotekarstvu je dovolj, da jih priučujemo na delu ali s krajšim i tečaji. Ravno tako pa lahko obiskujejo razne nadaljevalne adm inistrativne tečaje, ker je v načelu delo teh kadrov tehnično pomožne narave. 8 Knjižnica 17/1973
RkJQdWJsaXNoZXIy