URN_NBN_SI_DOC-00ZWLK3C
stojna strokovna dejavnost in znanstvena disciplina. Kot za vsako drugo so potemtakem tudi za knjižničarsko strokovno in znanstveno delo potrebni ustrezno šolani in kvalificirani delavci. Poslopja ne bomo dali projektirati in graditi na prim er čevljarju; zato bomo tudi od družbenega delavca, katerega osnovne naloge so, da usm erja kulturno vzgojo in razvedrilo občanov, da sodeluje pri splošnem in strokovnem izobraževanju in da pomaga pri raziskovalnem in znanstvenem delu ter da tem nalogam primerno ravna s knjižničnim gradivom, povsem naravno zahtevali določena posebna znanja in usposobljenosti za oprav ljanje njegovega strokovnega poklica in družbenega poslanstva. 2. Šolanje in strokovno usposabljanje posameznih profilov knjiž ničnih delavcev načrtujem o po vsebini njihovega dela. Za pomožna tehnična dela bomo delavca ožje strokovno usposobili; za opravljanje strokovno-tehničnih delovnih operacij bomo delavca šolali predvsem za potrebe vsestranske strokovne in dnevne operativne prakse pri rav nanju s knjižničnim gradivom in pri poslovanju z njegovimi uporabniki; za vodstvena opravila, za poglobljeno strokovno delo in za izvajanje širše družbene vloge knjižničarske službe bomo na naslednji stopnji šolanja splošno strokovno-tehnično znanje dopolnili z določenimi poseb nimi znanji, ga razširili na mejna in sorodna področja, celotno m aterijo pa teoretično poglobili ter tako izoblikovali dobrega knjižničarskega strokovnjaka in širokega javnega delavca; nadaljnja stopnja strokov nega šolanja bodi usm erjena ali v specializacijo znotraj knjižničarske stroke in znanosti ali v specializacijo v mejnih, sorodnih in drugih strokovnih področjih oziroma znanstvenih disciplinah, ki so potrebne za delo v knjižnicah. Menim, da za sedanje delo na področju knjižni čarstva in za modernizacijo knjižničarske službe najbolj pogrešamo delavcev zadnjih dveh profilov. 3—5. Izhodiščna gledišča za odgovore na ta tri vprašanja so nave dena že v prejšnjem odgovoru. Za podrobnejša opredeljevanja o zapi sanih dilemah pa bi bilo najprej treba kritično analizirati sedanje stanje in dejavnost knjižničarske službe pri nas, delo in zanj potrebne profile strokovnih delavcev ter sedanji način in vsebino njihovega strokovnega usposabljanja oziroma šolanja, nato preučiti to proble matiko in njeno razreševanje v drugih, knjižničarsko bolj razvitih deželah ter končno iz vseh pridobljenih spoznanj izoblikovati predloge, ki bodo usklajeni s potrebami in razvojem tako slovenskega knjižni čarstva kot našega družbenega sistema. Doslej žal razpolagamo samo z nekaj parcialnimi prispevki te vrste. Vsakršno razreševanje problema pa bi morali razvijati v okviru veljavnega oziroma spreminjajočega se izobraževalnega procesa in njegove organiziranosti na vseh stopnjah izobraževanja. Nekaj bežnih misli ob postavljenih vprašanjih, vendar v obratnem vrstnem redu, ki je naravnejši. Delavce za pomožna tehnična dela bomo v knjižnicah vedno potre bovali. Vendar, ali naj jih strokovno usposabljamo ali šolamo? Če ohranimo njihovo delovno področje na stopnji sedanjega »knjižničar skega manipulanta«, potem zadošča usposabljanje ob delu s strokovnim 4 Knjižnica 17/1973
RkJQdWJsaXNoZXIy