URN_NBN_SI_DOC-3UWFRCAI

redno tudi prek 70 bravcev v času enega postanka. Po šestih m ese­ cih bomo opravili še določene korekture, ki so se pokazale za potreb­ ne. Bibliobus odhaja na pot od torka do vključno sobote vsak dan razen sobote v popoldanskem času, tako da stoji v posameznih k ra ­ jih ob času, ki je bil prej dogovorjen s krajevnim i dejavniki (kra­ jevno skupnostjo, šolo, društvom itn.). Vsak drugi ponedeljek (ko delavci v bibliobusu nim ajo prosto) je določen za dopolnjevanje g ra­ diva in m orebitna popravila na vozilu (servisni pregledi itn.). O tem, v katerih k rajih bo bibliobus stal, je razpravljala m atična služba s krajevnim i dejavniki, mesto postanka pa je dogovorjeno glede na krajevne razm ere (šola, k u lturni dom, krajevno središče ali krajevni urad, gasilski dom, trgovinski ali gostinski lokal, pošta itn., skratka prostor, ki je naravno središče določenega kraja). 2 al doslej še nismo nam estili na postajališčih odgovarjajočih tabel (čeprav jih imamo), ker lokacije še vedno preverjam o, k ar privede včasih do nevšečnosti (zasedena predvidena parkirišča itn.). K ar zadeva vozilo, smo tehnično p lat uredili tako, da smo skle­ nili dogovor z Avtobusnim prom etom M aribor, kjer opravljam o vsa rem ontna dela in ki opravlja za bibliobus, če je potrebno, tudi vleč­ no službo. Delavci v bibliobusu imajo prost vsak drugi ponedeljek (namesto vsake druge sobote), na dolgih tu rah (ob sredah) pa imajo 10-urni delavnik, tako da ne presežejo 42-urnega delavnika. Seveda jim za to delo pripada po sporazum u določen terenski dodatek. Delo v bibliobusu opravljata redno dva delavca: višji knjižni­ čar in voznik — m ehanik (strojnik), ki je usposobljen tudi za m ani­ pulativno knjižnično delo. Le v začetku delovanja in zdaj na »moč­ nejših« progah sprem lja bibliobus ob določenih dnevih še m anipu­ lant, tako da se VK posveti svetovanju, m anipulant opravlja m ani- pulantska dela, voznik pa skrbi za red p ri vstopu in izstopu; kajti izkušnje so pokazale, da je za uspešno delo (tudi svetovalsko) delo v bibliobusu moči n aen k rat ustreči (pri v rnitvi in izboru te r izposoji) le 12 do 17 bravcem . Takoj ko jih je več, nastaja nered in izposoja postane nestrokovna. Ob spretnosti kadra, ki dela v bibliobusu, pa je možno zadovoljivo ustreči vsem obiskovavcem, čeprav ga pričaka ob njegovem prihodu ponekod tudi po 40—50- bravcev. Posebej pomembno je, da se bravci že ob prvih obiskih sezna­ nijo z načinom postavitve knjižničnega gradiva in z načinom izposo­ je. V vozilo smo poleg radijskega ap arata nam estili še kasetni m ag­ netofon, na katerega posnamemo vse, k a r je za bravce pomembno. Posnetek reproduciram o prek zvočnika večkrat, mimo vseh drugih obvestil, o katerih bo še beseda. Na ta način smo dosegli res vzoren red pri izposoji, saj se noben bravec ne napoti med police, ne da bi

RkJQdWJsaXNoZXIy