URN_NBN_SI_DOC-75G4UC5G

V svojem prostem času so se navadili p rih ajati v knjižnico po drobne usluge: po kos vrvice, papirja, po slike ali pa samo po p ri­ jazno besedo. Pozneje je z njim i p rih ajala tudi njihova vzgoji­ teljica K ristina Stančič. Ob takih obiskih sem jim včasih povedala kakšno pravljico, ki so jo radi poslušali. Ob tem sem ugotovila, da z njim i lahko dobim kontakt in da se čustveno hitro navežejo na človeka. Ko se je šola razvila oziroma dobila tudi višje razrede, je ravnateljica šole Ema Šujica p ripeljala učence 7. in 8. razreda, ki so se vpisali kot redni bralci. Izposojnino, pozneje članarino jim je plačala šola. Seveda ti razredi številčno niso veliki, in to zaradi posebnih pogojev dela; štejejo povprečno samo po deset učencev. Učenci so pod vodstvom svoje tovarišice, specialnega pedagoga, prišli vsake tri tedne v knjižnico, kjer so si po lastni izbiri izpo- odili po eno do dve knjigi. Bolj razviti pa so se navadli prihajati samostojno in pogosteje, k ar je vsekakor obojestranski uspeh. Knjige je večina redno vračala. V knjižnici smo učence prijazno in pozorno sprejem ali, se z njim i tudi pogovarjali, da smo jih laž­ je spoznali, in jim nevsiljivo svetovali, posebno zato, ker je njihov učni program skrom en in pisateljev skoraj ne poznajo. Ti otroci večkrat doživljajo neuspehe v življenju, zato jih moramo stim u­ lirati, torej za vsako prebrano knjigo tudi pohvaliti. Seveda vsi, ki si knjigo izposodijo, je tudi ne preberejo; posebno takim svetu­ jemo knjige s kratkim i in enostavnim i vsebinam i in bogato ilu­ strirane. Upoštevati m oram o tudi, da večina teh učencev prem ore bolj šibko sposobnost logičnega sklepanja in se težko koncentrira. N aredila sem program dela, ki sem ga v dogovoru s šolo tudi izvajala. Učenci 1., 2. in 3. razreda poslušajo pravljico, učencem 4. in 5. razreda povem zgodbico, o kateri se nato še pogovorimo in jo potem po lastni zamisli ilustrirajo. Najbolj uspelo ilustracijo nagradim o s knjigo, druge dobre pa damo na razstavo. Za učence 6., 7. in 8. razreda organiziram o knjižne uganke na temo ene k n ji­ ge, ki jo izbereva skupaj s specialnim pedagogom. Knjigo učenci preberejo za domače čtivo. Tudi tu najbolj uspešnega učenca ta­ koj nagradim o s knjigo. Ravno tako so se dobro obnesli obiski p ri­ m ernih knjižnih razstav, npr. razstave Otona Zupančiča. Tu sem razlago usm erila na Zupančičevo m ladinsko poezijo, ki jim je bila najbližja. Seveda m ora biti razlaga prilagojena stopnji razreda in sposobnosti otrokovega dojem anja. Obiskali smo tudi razstavo ekslibrisov nam esto ure likovnega pouka. Na zaključku šolskega leta (v juniju) šola pripravi v naši knjižnici razstavo likovnih in ročnih del svojih učencev, ki so izredno lepo in skrbno izdelani in požanjejo pri drugih obiskoval

RkJQdWJsaXNoZXIy