URN_NBN_SI_DOC-9CDBLN6R
nas zan im iv a študija, ki so jo v ra zm ak u 1987-1991 op rav ili n a U n iversity of Buffalo(39). E lem ent, ki z v idika u p o ra b n ik a vsek ak or zasluži raziskovalno evalvacijo, je dokum entacija. N jeno učinkovanje je večstransko, zato p red stav lja zelo občutljivo p o slo v n o k o m p o n en to p o n u d n ik o v inform acijskih servisov. Ve se, d a je zn am en iti D ialog oktobra 1995 izvedel p o d ro b n o an k eto m ed svojim i u p o rab n ik i prav o tem vidiku, v e n d a r so ra zu lta ti stro g o v aro v an a p o slo v n a tajnost in je o njih m ogoče sklepati le na p o d la g i sprem injajoče se dokum entacije. Eno od važn ih vprašanj p ri tem je razm erje m ed elek tro n sk o in tiskano dokum entacijo(40). 4. P o m en u p o rab n ik o v eg a m en taln eg a m o d ela biblio grafskega inform acij skega sistem a je v svoji d o k to rsk i disertaciji raziskala C ristine B orgm an. Posledice, ki iz tega sledijo, se nanašajo p re d v se m n a z asn o v o usposabljanja u p o rab n ik o v , ki je bo d isi k o n ceptualna, bodisi p ro c ed u ra ln a, od tega p a je n adalje o d v isn a p rip rav ljen o st na tak šen ali d ru g a č en način iskanja. R azi sk o v aln e m eto d e in ek sp erim en ti so natan čn o p opisani, vse p a je potekalo v n am p o zn a n e m okolju O C LC-jevega online kataloga(41). 5. P o sred n ik i (interm ediaries) in njihov o d n o s z u p o rab n ik i bi bili lahko odločilni za oceno usp ešn o sti bibliografskega inform acijskega sistem a. Ro b ert Reich je s knjigo T he W ork of N ations vnesel veliko n em ira n a to področje. D ejstvo je, d a se knjižnicam kot u staljenim p o sred n ik o m p ri d ru žu jejo no v i in novi k an d id ati, posebej na poklicnem ter p o slo v n em in teh nološkem področju. Iz tega izhaja vsaj to, d a ni m ogoče več ostati le pri klasični p re d sta v i o vlogi knjižničarja v o d n o su d o uporabnika(42). 6. D elovanje biblio grafskih inform acijskih sistem ov je vselej p o d p rto z bolj ali m anj sistem atičnim usposabljanjem p o sred n ik o v in končnih u p o ra b n i kov. To je seveda odlična p rilo žn o st za p rep o zn av an je u p o rab n ik o v , še posebej če usposabljanje sprem lja sp ro tn a evalvacija. V ečletne rezu ltate, ki jih že im am o, bo koristno p rim erjati z izkušnjam i iz delovanja p o d o b n ih sistem ov, d o b ro orientacijo o tem pa daje v svoji študiji F rank Ryan(43). 7. R ačunajoč n a p rijazn o st h rv ašk ih kolegov in kolegic si ob etam o p o d ro b nejšo sezn an itev z rezu ltati celovite raziskave u p o rab n ik o v , ki je p o d m en to rstv o m Tefka Saracevica po tek ala od 1994 v NSB Zagreb(44). Načrt raziskovanja uporabnikov COBISS 1. N am en: R azširiti in poso d o b iti n aša sp o zn an ja o u p o rab n ik ih in n e-u p o - rab n ik ih COBISS, z ara d i nadaljnjega dograjevanja in razvijanja sistem a in servisov. Študije u p o ra b n ik o v se navezujejo n a p rojek t TQ M o ziro m a na
RkJQdWJsaXNoZXIy