URN_NBN_SI_DOC-9CDBLN6R
- p a p ir in svinčnik - ob n o v a p rim ero v - Č aro v n ik iz O za - h itri p ro to tip i - ek sp erim en taln o program iran je - za ek sp erim en taln e in k v azi-ek sp erim en taln e študije - n e p o sre d n o opazovanje - ben ch m ark in g - m eritv e z računalnikom - analize dejavnosti - za štu d ije obstoječih sistem ov - statistik a u p o rab n ik o v - logiranje in m etrika - slučajna d ato tek a - za u p o ra b n išk e an alize - analiza nalog - oblikovanje form ularjev - zbiranje p o d atk o v - testiranje p red m eto v - kritika oblik Večji del u p o rab ljen ih m eto d raču n a z m eritv am i variabel kot so: čas u sp o sabljanja, h itro st odzivanja, stopnja nap ak , osebno zadovoljstvo, z ad ržan je skozi čas. Še zm eraj je očitna m etodološka n a v e za n o st n a družboslovje, posebej še na psihologijo, k ar je treba p ri rokovanju s tem i in stru m en ti sk rb n o upoštevati. O čitno je tu d i, d a k o n sek v en tn a m etodologija, ki ed in a daje zanesljive re zu l tate, n e p o z n a bližnjic in d a se je treba sprijazniti z z n a tn o p o rab o časa. U p o rab n ik i inform acijskih sistem ov niso v svojem ob n ašan ju nič bolj pre- d ik tib iln i kot v sak ršn a d ru g a populacija, zato nas le obseg testiranj lahko pripelje v bližino realn ih nap o v ed i. K er so v igri velika sred stv a , se to izplača. 3. N esp o rn i začetnik štu d ija u p o rab n ik o v v Sloveniji je dr. M irko Popovič, ki je razen p redstavljanja tujih d o gnanj na tem podro čju izvede! p rv o ob sežnejšo razisk avo u p o rab n ik o v NUK(12). Sam je m ed svoje p re d h o d n ik e n a tem po d ro čju štel B redo Filo in Z lato K ertovo iz UKM ter Z o ltan a Jana, ki so se v svojih člankih od leta 1978. dalje kot bolj ali m anj osrednje tem e lotevali tu d i po treb upo rab n ik o v . S vetovna d ognanja o u p o ra b n ik ih online d o sto p n ih katalogov je p re d leti povzel Jože Kokole(13). V sklop študija u p o rab n ik o v m orem o šteti tu d i vsaj d v e od m ag istrsk ih nalog, o p rav ljen ih
RkJQdWJsaXNoZXIy