URN_NBN_SI_DOC-AMJAX373
Šolska kronika • zbornik • 2 • 2007 224 kih člankih nekaterih naprednih učiteljev, ki so očitno pozorno sledili tujim ra- dijskim postajam in tako spoznali novo obliko pouka. Prvi članek, ki govori o možni uporabi radia v šoli so objavili v Popotniku 14 septembra 1928 in je prevod članka iz leta 1927 objavljenega v Neue Bahnen . Prvo pobudo za slovenski šolski radio pa so dali v Slovencu 15 decembra 1928. Avtor članka poroča o konferenci mednarodne radijske zveze, ki je potekala v Londonu in je posebno pozornost posvetila vprašanju uvedbe šolskega pouka po radiu. Člani konference so obiskali predmestno šolo, kjer so uspešno uporabljali radijski pouk glasbe. Avtor se sprašuje, ali bi bilo pri nas prezgodaj razmišljati o uvedbi radia v šoli in poudarja, da bi se s tem dosegla večja enotnost, učitelju pa bi se olajšalo delo. Mesec dni kasneje so v Slovencu 16 objavili drugo pobudo za uporabo radia v šoli. Predstavili so prednosti uporabe radiofonije v procesu izobraževanja in izpo- stavili olajšanje napornega dela zlasti tistih učiteljev, ki poučujejo dva ali več od- delkov hkrati. Članek zaključi z dvema ugotovitvama: “1. Taka predavanja bi s svojo interesantnostjo in tudi večjo pedagoško vrednostjo pouk osvežila. 2. Uči- teljstvo bi imelo priliko posečati pedagoško res vzorna predavanja, kar si marsi- kak, tudi starejši učitelj želi, da more osvežiti in izpopolniti svojo učno metodo. Učiteljstvo bi od časa do časa tudi samo zase prirejalo v radiu javna pedagoška predavanja, ki bi brez dvoma visoko dvignila naše šolstvo.” Ta članek je očitno doživel precejšen odziv, saj so ga objavili tudi v Učiteljskem tovarišu 17 in Prosve- ti 18 . V Slovencu so v kratkem času objavili še štiri članke, ki so spodbujali usta- novitev šolskega radia in utemeljevali njegov pomen. 19 Po prvih pobudah v Slovencu se je prebudil tednik Radio Ljubljana in za uvod objavil dva članka velikega poznavalca šolskega radia Nika Kureta, v katerih avtor najprej pozdravlja že objavljene pobude, hkrati pa poudarja, da radio v Sloveniji še ni dovoljen kot učno sredstvo, čeprav bi bil lahko izjemen učni pri- pomoček, ki bi učencem širil obzorje in razbijal stereotipen šolski red. Predlaga, da bi se v urniku določile posebne ure za vso Slovenijo, po radiu pa bi v tem času predavali najboljši pedagogi. Na ta način naj bi se najlepše poučevala glasbena zgodovina, domača glasba, domoznanstvo, zemljepis in jeziki. Radijska postaja in revija naj bi bili na razpolago, potrebna pa bi bila akcija za šolski radio v naših šolah. Članek zaključi s pomembnim dejstvom, da bo mladina na ta način radio vzljubila in spoznala njegovo vrednost. 14 Popotnik , september – oktober 1928, št. 1-2, Radio in mladina. 15 Slovenec , 30.12.1928, št. 297, str. 7, Radio v šoli. 16 Slovenec, 20.1.1929, št. 17, str.7, Radio-šola. 17 Učiteljski tovariš , 24.1.1929, št. 24, str.2, Šola in radio. 18 Prosveta, 4.12.1930, št. 1, Šola in radio. 19 Slovenec , 2.3.1929, št.52, str. 7, Radio in šola , , 5.4.1929, št. 77, Radio po deželi in po šolah, 17.11.1929, št. 263, Radio v naše šole , 24.11.1929, št. 269, Zakaj radio v šole?
RkJQdWJsaXNoZXIy