URN_NBN_SI_DOC-AMJAX373
Razvoj šolskega radia pred II. svetovno vojno 225 Niko Kuret je v naslednjih letih prevzel glavno vlogo pobudnika šolskega radia in redno objavljal članke na to temo, predvsem v časopisu Radio Ljubljana . Nekateri učitelji so svoja razmišljanja objavili v Popotniku in Slovenskem učitelju . V letu 1931 je bilo predlogov, pobud in vesti o šolskem radiu vedno več. Najbolj aktivno sta se v propagando za ustanovitev šolskega radia vključila Učiteljski tova- riš in tednik Radio Ljubljana . V manjši meri sta jima priskočila na pomoč Prosve- ta in Slovenec , nekaj krajših novic pa najdemo tudi v Jutru . Radio Ljubljana je v februarju 1931 začel objavljati prvi daljši sistematični ciklus člankov o šolskem radiu, ki jih je napisal Niko Kuret. V njih je pisal o ra- zvoju šolskega radia v tujini, o vrednosti novega učnega pripomočka in njegovi uporabi. Cikel člankov je zaključil z razmišljanjem o širši uporabi radia v šoli, 20 v katerem navaja možnosti izvenšolskih ur za mladino ob popoldnevih, ki bi bile primerno dopolnilo pouku in poudarja pomembnost skupnega poslušanja radia pod strokovnim vodstvom. Medtem, ko so bili prvi članki le kratke novice o izkušnjah šolskega radia v tujini in želje po tovrstnih oddajah v Sloveniji, so članki v letu 1931 postali ob- širna in premišljena utemeljevanja nujnosti uvedbe šolskega radia ter načrtna priprava učiteljev, da bi nov sistem v kar največji meri sprejeli in ga podprli. Med avtorji člankov se je najpogosteje oglašal Niko Kuret, ki je bil izbran tudi v odbor za šolski radio in kasneje postal urednik šolskega radia. Številne pobude so opogumile Prosvetno zvezo, da je 6. marca 1931 na kraljevo bansko upravo Dravske banovine naslovila prošnjo za dovoljenje uvedbe radia v šolstvo Dravske banovine in dobila že čez en mesec pozitiven odgovor. Skupaj z Jugoslovanskim učiteljskim udruženjem so sestavili odbor, v katerem so bili tudi zastopniki učiteljev. 21 Ustanovili so tudi ožji odbor, ki je bil zadolžen za pripravo programa šolskega radia. Sledile so nekajmesečne priprave na prvo oddajanje šolskega radia. V tem času so organizirali dva tečaja, na katerih so učitelje seznanili z osnovami elektro- tehnike, delovanjem radijskih aparatov ter predstavili organizacijo in značilnosti šolskega radia. 22 Še naprej so objavljali članke o šolskem radiu, Niko Kuret pa je v ta namen napisal knjigo Šolski radio , v kateri je strnil izkušnje tujih narodov ter povezal značilnosti slovenskega šolskega sistema z možnostmi, ki jih je nudil nov 20 Radio Ljubljana , 1.3.1931, št. 9, N. Kuret: Samo šolski radio? 21 Člani odbora za šolski radio: Leopold Andree, profesor na I. državni realni gimnaziji v Ljubljani kot zastopnik kraljeve banske uprave Dravske banovine; Niko Kuret, suplent na državni realni gimnaziji v Kranju; Josip Lampe, strokovni učitelj na II. deški meščanski šoli v Ljubljani; Ivan Dimnik, urednik Učiteljskega tovariša v Ljubljani; Josip Ribičič, urednik Prosvete v Ljubljani; Vekoslav Mlekuž, učitelj in tajnik odseka za narodno izobraževanje JUU, sekcije za Dravsko banovino v Ljubljani; Ivan Kržišnik, šolski upravitelj v Št. Petru pri Novem mestu /Otočec/; Josip Rupnik, šolski upravitelj pri Sv. Emi, p. Pristava; Karl Capuder, zastopnik radijske postaje v Ljubljani. 22 Tečaja sta bila v Ljubljani in Mariboru v poletnih počitnicah 1931.
RkJQdWJsaXNoZXIy