URN_NBN_SI_DOC-CC6FQLSC

Bošnjak, B. Vloga mladinskih knjižničarjev pri razvijanju bralnih interesov mladih - dojemanje samega sebe, - občutke in mnenje o drugih ljudeh. 3. Branje literature krepi tudi sposobnost domišljijske dejavnosti, kar mlade- mu bralcu pripomore k razvoju domišljijskega razumevanja, ki mu pomaga reševati konfliktne situacije, v katerih se znajde v družbi. Razne situacije v literaturi v tem primeru pomenijo neke vrste simulacijo realnih življenjskih situacij, ki jih je mladi bralec v določenih literarnih delih že "uvidel" (razvoj domišljijske dejavnosti). 4. Na podlagi jezikovnega razvoja mladega bralca pa branje zahtevnejših, umetniško oblikovanih besedil razvija njegovo zmožnost simboličnega izražanja. To mu omogoča, da bolj nadzorovano uporablja zahtevnejše jezi- kovne strukture in razvija asociativne ter druge oblike mišljenja, kar ga pripravlja na svet odraslih. (Slika 2) Zato je še kako pomembno, da mladim bralcem ponudimo in jih navdušimo za branje kvalitetnih mladinskih del prav tedaj, ko osebnostno zorijo in se umeščajo v svoje okolje z določenimi kulturnimi in sociološkimi značilnost- mi! Slika 2: Shematični prikaz nekaterih pozitivnih učinkov branja na mladega bralca. MLAD! BRALEC VRSTA RAZVOJA PO/.ITIVNI UČINKI VPLIVI BRANJA KVALITETNE MI AD KNJI/ V / SOCIALNI RAZVOJ ; _ USPEŠNLJŠA SOCIALIZACIJA LAŽJI VSTOP V DOLOČLNO KIJI TURNO OKOLJE s — 01 ROK \ ali MLADOSTNIK 1 - OSLBNOSTNI RAZVOJ — DOJEMANJE SAMEGA •>• I7GRADNJA V R E D N O S T N E G A^ SISTEMA ^ - ~ - * k D O J I - M A N JE DRUGIH LJUDI RAZVOJ DOMIŠLJIJSKE DEJAVNOSTI RAZVOJ DOMIŠLJIJSKEGA REŠEVANJE REALNIM P " RAZUMEVANJA K0NEL1KTN1II SITUACIJ S JEZIKOVNI RAZVOJ 7 AH'I I- VNhJŠt* JEZIKOVNE RAZVOJ S I M B O L I Č N E G A ^ " "^ SIRUKU Rh — 17RA/.ANJI: ASOC1ATIVNO MIŠLJENJE 151

RkJQdWJsaXNoZXIy