URN_NBN_SI_DOC-CC6FQLSC
Knjižnica 41 (1997)2/3 možnost aktivnega razširjanja novo pridobljenih informacij za estetsko, izkustveno in domišljijsko doživljanje članov kluba. Ker smo že v začetku vedeli, da želimo druženje v Klubu bralcev zaključiti pogovorom z enim izmed slovenskih mladinskih avtorjev, smo se odločili, da "predelamo" literarni opus le-tega. Člani kluba so se odločili za Vitana Mala, to dejstvo pa je kar samo nakazalo, da lahko vedenje o literarnem besedilu prenesemo tudi v primerjavo s filmom in stripom - primer je literarno delo Poletje v školjki. Po vsaki prebrani knjigi smo glede na vsebino in osebna doživetja pri branju pripravili likovno delavnico (slikanje na svilo, oblikovanje gline). Celoletno druženje smo zaključili s pogovorom s pisateljem in filmskim ustvarjalcem Vitanom Malom. Pogovor z gostom so z mentorsko pomočjo pripravili in izvedli člani kluba sami, kakor tudi spremljevalni program z dramatizacijo odlomka iz knjige Poletje v školjki ter z vokalno-instrumental- no interpretacijo filmske glasbe enako naslovljenega filma za mladino. V prostoru, kjer seje odvijal pogovor, pa so člani kluba pripravili tudi razstavo knjig Vitana Mala in izdelkov likovnih delavnic, ki so se tematsko povezovali z literarnim opusom in so hkrati predstavljali scenografijo za dramatizacijo že omenjenega odlomka. 2.2.3. Pogovori z literarnimi in likovnimi ustvarjalci Pogovori z literarnimi in likovnimi ustvarjalci, ki sodijo med priložnostne dejavnosti za mlade bralce (približno od 10. leta naprej), se izvajajo v mla- dinskih enotah in oddelkih Mariborske knjižnice. Ta dejavnost ima nalogo, da mlade bralce še nekoliko drugače motiviramo za branje, saj osebni stik z ustvarjalci - bodisi s pisatelji ali ilustratorji še dodatno "prizemlji" literaturo kot nekaj realnega, sodobnega. S pomočjo pogovora dobijo mladi bralci dodatne spodbude, da prično o prebranem bolj intenzivno razmišljati ali pa, da preberejo še kakšno delo avtorja, ki so ga imeli možnost spoznati. Največji učinek v motivaciji za branje pa dosežejo te aktivnosti tedaj, če se skupina otrok sama pripravi za pogovor z ustvarjalcem, tako da preberejo čim več njegovih del, se o njih z vodjem skupine (knjižničarjem...) o svojih vtisih in morebitnih nejasnostih pogovorijo ter pripravijo vprašanja za av- torja. Tak pogovor bo prava nadgradnja in poglobljena senzibilizacija pre- branega in zelo močna odskočna deska za nadaljnje branje, saj bo lok - knjiga- bralec - avtor s tem v celoti razvit in zaradi osebnih čustvenih doživetij ob pogovoru zelo močno zasidran v mladem bralcu. Centralna oblika komunikacije je v tem primeru dialog, ki predstavlja dvos- merno empatično komuniciranje, pri čemer prihaja do medsebojnega vpliva
RkJQdWJsaXNoZXIy