URN_NBN_SI_DOC-CDQ2DMS9

It is very im portant to m ake standards which would enable equal possibilities fo r the developm ent o f know ledge and abilities to all children in the p e rio d o f elem entary schooling. S chool libraries and their perform ance do not deserve to be pushed aside on the very edge o f the social system plans. Didaktično izhodišče Besedilo in knjiga sta v današnji poplavi inform acij še vedno najpogostejša posrednika človekovega znanja, izobraževanja in kulture. Tudi učitelj je pri svojem strokovnem in vzgojnem delu le bolj ali manj uspešen medij izobraževalnih inform acij in vzgojnih pobud med knjigo, iz katere se je sam učil, ob kateri je klesal svoje m išljenje in odnos do sveta, in učencem . S hum anistično doktrino tiska se je začela širiti in oplajati človekova misel, njegovo znanje, vedenje in iskanje se je prevešalo na mlade rodove.Trajnost in dokum en­ tarnost tiskane besede sta postali odlično izhodišče tudi za zam etke organizirane­ ga šolstva.Tiskana beseda je dajala učenju in vzgajanju smer, vsebino in širino, šele z njo in njeno habilitacijo v izobraževanju in sam oizobraževanju se začne opazneje razm ikati raziskovalna in znanstvena misel. Tudi v današnji obči didaktiki je načelo dela z besedilom (tekstom ) eno tem eljnih vidikov poučevanja, učenja in sam oizobraževanja, predvsem pa je to načelo trdno izhodišče za individualizacijo pouka v učni skupini kot delovnem organizm u, v katerem se razvijajo sposobnosti in interesi posam eznih učencev. Žal je načelo dela z besedilom preveč zoženo na delo z učbeniki in nanje oprtim i gradivi, prem alo pa je uveljavljeno v pom enu širjenja, poglabljanja in form iranja znanj ter učnih navad. V teoriji in praksi poučevanja najbrž še ni dozorelo spoznanje, da brez relevantnih tiskanih virov inform acij ni m ogoče ne načrtovati in ne uresničevati uspešnih metod in oblik poučevanja.Kakovost in učinkovitost današnje šole, od osnovne do visokih, upadata, kolikor je to mogoče subjektivno zaznavati, tudi zaradi podce­ njevanja ali om ejevanja načela dela z besedilom, ki bi m oralo biti nujni sprem l­ jevalec učiteljeve besede. Učenje zgolj ali pretežno po učiteljevi razlagi in na osnovi zapiskov o razlagi je enosm erno, prej nam enjeno solidni oceni v redovalnici kot solidnem u znanju, nedvom no pa bolj odtujenem u kot osvojenem u funkcionalnem u znanju. Do osvo­ jenega znanja, ki je edini pogoj za seganje k novim znanjem , pa se m ora vsakdo dokopati sam z iskanjem in odbiranjem trajnih in novejših inform acij, ob prim erjavi

RkJQdWJsaXNoZXIy