URN_NBN_SI_DOC-CDQ2DMS9

podatkov in stališč, dodatnih kom entarjih, ob novi, zanim ivejši, večplastni osvetlitvi okrhkov učne snovi ali problem a, ki se ga pri skupni učni uri površno dotaknem o. Šolska knjižnica je odlično področje didaktičnih informacij, vendar sam o v primeru, če je učitelju in učencu pri roki, če ima ustrezno širino in število naslovov, če se fond redno in aktualno dopolnjuje in če je urejena za nem oten pristop k iskanim knjigam in drugem u inform acijskem u gradivu. Od njene bibliotečne in pedagoške odprtostri in vabljivosti, od njene prilagojenosti življenjskem u in delovnem u ritmu šole je odvisno, koliko, kako in če sploh odpira m ladini okno v današnji in jutrišnji svet in kako pom aga hum anizirati odnos do opazovanja, spoznavanja in doživ­ ljanja sveta, dom ačega in širšega. To knjižnično okno v svet je okno v neznane, vabljive prostore, pa tudi okno v čas ter v duhovno in m aterialno energijo, ki zaznam uje, sprem inja in povezuje človekov čas in prostor. To okno bi moralo biti dostopno in na široko odprto učencu in učitelju, učenca pa bi moral sem pripeljati vsak učitelj in ne le knjižničar. Redna vključenost učiteljev v dejavnost in razvoj šolske knjižnice je m erilo za resnično iskanje in potrjevanje kakovosti učiteljevega dela, knjižnica pa s tem postaja osrednji didaktični kabinet in zlagom a prevzem a in opravlja naloge šolske medioteke. Norm ativno izhodišče Mesto in dejavnost šolske knjižnice v osnovni šoli sta določena v Zakonu o osnovni šoli, Zakonu o knjižničarstvu in Sm ernicah za delo OŠ. Zakon o osnovi šoli: "Za širjenje in poglabljanje znanja učencev v okviru učnega načrta, fakultativnih predm etov in interesnih dejavnosti ter za usposabljanje učencev za sam ostojno delo im a osnovna šola šolsko knjižnico. V njej se učenci navajajo na sam ostojno rabo vseh vrst knjižnega gradiva in drugih pripom očkov, se usposabljajo za sam oizobraževanje in si oblikujejo odnos do knjige." (38. člen) "Z delovnim načrtom osnovne šole se podrobneje določi obseg, vsebina in razporeditev dela šolske knjižnice." (37. člen) "Drugi strokovni delavci sodelujejo z u č ite lji... pri izvajanju posam eznih nalog in p ri.p om o či posam eznim učencem . Drugi strokovni delavci so: knjižničar ... " (93.člen) "K njižničar v osnovni šoli mora imeti diplom o študijske sm eri za knjižničarstvo ozirom a izpolnjevati pogoje za učitelja." (99. člen) "Prostori in oprem a za dejavnost osnovne šole m orajo ustrezati standardom in norm ativom , ki jih sprejm ejo izvajalci in uporabniki v IS Slovenije.” (120. člen) "Pedagoški nadzor nad izvajanjem vzgojno-izobraževalnega dela se opravlja v skladu s posebnim zakonom ." (148. člen) Čeprav zakon še v m arsičem odraža prejšnje form alno pravne odnose in ne dohaja funkcijske ravni in razvoja šolske knjižnice, opredeljuje njeno m esto in

RkJQdWJsaXNoZXIy