URN_NBN_SI_DOC-EMFDWJB5
66 fizični prostor, a so jim kot orodje za dostop do informacij ljubši spletni iskalniki, fizične ali virtualne knjižnice pa so skoraj nepomembne. Avtorji kvalitativne raziskave (George et al., 2006) o informacijskem vedenju študentov magistrske in doktorske stopnje na Univerzi Carnegie Mellon 4 (Pittsburgh, Pensilva- nija, ZDA) ugotavljajo, da imajo na njihovo informacijsko vedenje močan vpliv druge osebe. Skoraj vsi intervjuvanci so navedli, da svoje raziskovalno delo in iskanje infor- macij začenjajo ob pomoči osebja univerze, tj. učiteljev, svetovalcev ipd. Ti jih uvedejo v raziskovalni proces, jim dajo potrebna navodila in nasvete glede iskanja informacij- skih virov, običajno pa jim tudi priporočijo temeljne vire in jih tekom študija opozarjajo na nove. Naslednji pomemben vir informacij so zanje drugi študentje, tako v okviru dela v skupinah kot s posredovanjem zanimivih informacij oziroma informacijskih vi- rov. Nekatere raziskovalne skupine si ustvarijo skupne knjižnice gradiva, bolj izkuše- ni pa mlajšim svetujejo, kako uporabljati knjižnične vire in storitve. Na knjižničarje se obračajo manjkrat, največkrat v primeru tehničnih vidikov iskanja informacij. Tisti, ki se obračajo na knjižničarje, visoko cenijo njihovo sposobnost, da jih usmerijo na rele- vantne vire, jih opozarjajo na nove in jih usposobijo za samostojno iskanje. Po načinu iskane pomoči se razlikujejo; nekateri se radi oglasijo pri informacijskem pultu, drugi raje uporabljajo mrežni klepet s knjižničarjem. Vsi so navedli, da obiskujejo knjižnico prek interneta, ki je sicer njihovo najpogostejše orodje za iskanje informacij. Uporaba spletnih iskalnih orodij se jim zdi priročna in omogoča hitro pridobitev velike količi- ne raznovrstnega gradiva. V primerjavi s fizičnim obiskom knjižnice jim prihrani tudi veliko časa. Kar 97 odstotkov v raziskavo vključenih študentov začenja svoje iskanje s pomočjo spletnih iskalnikov, 5 najpogosteje s pomočjo Googla, nato pa veliko časa porabijo za selekcijo najdenih virov. Pri iskanju najpogosteje uporabljajo iskalne izraze v naravnem jeziku. Kljub temu pa ocenjujejo, da ima knjižnica pomembno vlogo v nji- hovem raziskovalnem delu, 6 pomaga jim pri orientaciji med viri in pri njihovi uporabi, a pri tem dajejo prednost ponudbi elektronskih virov v celotnem besedilu in storitvam, 4 Univerza z 12.000 študenti in 5000 zaposlenimi s kampusi v Pittsburgu, Katarju in Silicijevi dolini ima zelo razvito raziskovalno dejavnost, v katero so vključeni tudi podiplomski študentje. V raziskavo je bilo vključenih 100 podiplomskih študentov z različnih znanstvenih področij univerze. 5 Največjo naklonjenost iskalnikom so izrazili študentje tehniških ved. 6 Izjema so študentje računalništva, med katerimi jih je le petina navedla, da je univerzitetna knjižnica zanje pomembna. M. Ambrožič: Transformation of Academic Libraries , 57-93 Library, 56 (2012) 4
RkJQdWJsaXNoZXIy