URN_NBN_SI_DOC-ENUJWAVK

10. Knjižnični delavci in uporabniki V raziskavi smo ugotavljali ustreznost knjižničnih delav­ cev z vidika uporabnikov. Anketirani so odgovarjali na anketno vprašanje "Kako reagirajo knjižničarji na vaSe zahteve" in na vprašanje "Kaj pogrešate pri delu knjižni­ čarjev z vami". Uporabniki večino pozitivno (pohvalno) ocenjujejo knjižnične delavce, kritičnih (negativnih) ocen je zelo malo. Najbolj pogosta so naslednja mnenja: - prijazno, zelo prijazno, izredno prijazno - ustrežljivo, pomagajo pri izbiri - dobro, v redu, zelo dobro, lepo, zavzeto - pomagajo... - ugodijo mi, poskušajo ugoditi mojim zahtevam - poiščejo ustrezno gradivo - v glavnem so prijazni, so pa izjeme - ko sem bila mlajša, mi nekaterih knjig niso hotele dati, češ da zame niso primerne - različno - nekateri prijazno, malo tudi osorno - včasih so nerazpoloženi - največkrat rečejo: je izposojeno - da opozorijo na novost s področja, za katero se zanimam 11. Za konec Knjižničarstvo je dejavnost, ki je včasih bolj včasih manj uspešno spremljala razvoj človeške civilizacije že od njenih začetkov. Bistvo te dejavnosti je zbiranje, ohra­ njanje in posredovanje človekovega znanja. Te temeljne naloge se v zgodovini niso spreminjale. Spreminjali so se le poudarki oziroma stopnja pomembnosti posameznih nalog. Tako je bilo v preteklosti v ospredju zbiranje in ohra­ njanje pisanih gradiv, danes pa se vse bolj poudarja po­ sredovanje informacij. Seveda pa ne moremo izključevati nobene od prej navedenih nalog, ki so na nek način že kar organsko med seboj povezane. Težišče pomena knjižničarske dejavnosti se je torej v zadnjem času ob silovitem nara­ ščanju literature vseh vrst ter potreb po tej literaturi preneslo na področje vedno hitrejšega in relevantnejšega posredovanja uporabnikom tako same literature kot tudi čisto določenih informacij. Knjižnice, ki niso sledile ali ne sledijo tem trendom in zahtevam časa, zaostajajo. Po­ memben del njihove dejavnosti - posredovanje informacij - pa prevzemajo različni informacijski in dokumentacijski centri, ki se navadno specializirajo za posamezna podro­ čja. Knjižnica, ki se ne bo prilagodila potrebam svojih

RkJQdWJsaXNoZXIy