URN_NBN_SI_DOC-HFZ7EW5E
33 M. Abe: Inventura knjižničnega gradiva: uvodni pregled, 13–39 Knjižnica, 58 (2014) 4 Slovenske knjižnice, ki so vključene v COBISS, izvajajo inventuro po zgoraj napisanih navodilih. Kot pravi Škrlj (2012), sta za izvedbo inventure potrebna dobra organizacija in na- tančno upoštevanje zakonodaje. Šolska knjižnica lahko inventuro opravlja ročno ali z računalniško podporo. Na Osnovni šoli Prule so izvedli inventuro v sistemu COBISS3. Inventurna komisija je svoje delo opravila natančno in dosledno. V članku so podrob- neje opisani načrtovanje, priprava in sama izvedba inventure v sistemu COBISS3, ki so jo izvedli na Osnovni šoli Prule. Škrlj (2014) je po opravljeni inventuri na Osnovni šoli Prule na IZUM poslal obvestilo o zaključku inventure skupaj z vsemi datotekami, ki so nastale pri delu. IZUM je pos- redoval verificirane datoteke in izpise. Treba jih je bilo natisniti in kot take vstaviti v inventurno mapo ter posredovati podatke v računovodstvo, nato urediti inventarno knjigo (k inventarni knjigi so bili vstavljeni seznami odpisanega gradiva) ter uskladiti evidence, kolikor se je pač dalo. Komisija je zapisala navodila in priporočila, kako naj knjižničar ravna z gradivom, ki je bilo pri inventuri zavedno kot manko, koliko časa se takšno gradivo še lahko pogreša. V ugotovitvah so navedli, da pri popisu ni bilo večjih težav, razen da čitalnik ni pravilno zaznal vseh kod na gradivu v knjižnici. Po sprejetju sklepa Sveta zavoda je knjižničar pripravil in oddal seznam odpisanega gradiva Narodni in univerzitetni knjižnici v skla- du s priporočili (Navodila, 2003). 7.2 Inventura, izvedena s programom WinKnj V večini šolskih knjižnicah se izvaja postopek avtomatizirane inventure z računalni- škim programom v WinKnj. S programom, kakor napiše Kovačič (2008), je inventura preprosta. Pogoj za to je, da mora biti vse knjižnično gradivo, ki naj bi bilo zajeto v popis, ustrezno opremljeno s črtnimi kodami. Podatke se lahko nato zajame s čitalni- kom črtnih kod, tako zbrane podatke pa se prenese v računalnik in primerja z obsto- ječo evidenco. Po njegovih navedbah po zadnjih podatkih uporablja WinKnj približno 70 odstotkov šolskih knjižnic. Tadeja Šink Česen (2014) je napisala primer izvedbe inventure v knjižnici Osnovne šole Frana Albrehta Kamnik s programom WinKnj, kjer je podrobno opisala pripravo inven- ture, potek popisa, katere dejstva morajo člani popisne komisije vedeti pred samim popisom, zvočna opozorila med popisovanjem, zaključek popisa, usklajevanje finanč- nega stanja, kaj narediti z odpisanim gradivom in za konec še mnenja ter predloge članov popisne komisije. V programu WinKnj se med dodatnimi kriteriji lahko določi,
RkJQdWJsaXNoZXIy