URN_NBN_SI_DOC-HWMCVMEP
108 Slika 1: Prikaz digitalizacije z uporabo svetlobe in sence (senca kot » podlaga « za čipko) 2.2 Prenos teorije v prakso oz. preslikava tridimenzionalnega objekta v dvodimenzionalni objekt Ker je čipka objekt, in ne ploskev, je bilo treba razmisliti o tem, kako digitalizirati objekt, da bodo še zmeraj vidne vse podrobnosti, kakšna naj bo osvetlitev itd. Tehnika digita- lizacije je bila prilagojena tipu gradiva: 1. Katalogi s čipkami: Čipka je v večini primerov bele barve in vzorci čipk v katalogih so večinoma prav tako pritrjeni na svetlo podlago. 9 Pri digitalizaciji katalogov čipk se je tako rešitev pokazala v optimalnem načinu osvetlitve. 10 Čipka je bila osvetljena pod določenim kotom, da se je pojavila senca pod njo in ob njej, ter tako prostorsko zajeta z aparatom DSLR. 11 Rezultat je zelo jasna slika čipke (ostreno v višini čipke) in dobro vidna kontura čipke zaradi sence pod njo. 9 Ne da se jih podložiti s kontrastno (npr. črno) podlago. 10 Kot ponavadi so bile preproste rešitve najučinkovitejše. 11 Kratica za Digital Single-Lens Reflex Cameras (op. ur.). M. Gnezda Bogataj, T. Grbec: Digitisation of Lace Catalogues and Patterns , 103-113 Library, 56 (2012) 3
RkJQdWJsaXNoZXIy