URN_NBN_SI_DOC-HWZLKWW8
in možnosti on-line dostopa do informacij, elektronska pošta, vedno širša uporaba mikroračunalnikov, dosežki na področju ume tne inteligence in ekspertnih sistemov so le nekateri izmed kazalcev, ki opozarjajo na pomembnost učinkovitega dostopa do informacij. Informacije, znanje, inovacijski procesi postajajo ključni element sodobnega razvoja. V svetu nastajajo številne študije, ki predvsem na temelju rasti deleža informacijske dejavnosti v strukturi vseh dejavnosti (kmetijstvo, industrija, storitve) dokazujejo prehod v t.i. "informacijsko družbo" (glej Cronin, 1983; Strassmann, 1985). Tudi pri nas imamo številne deklarativne in zakonske opredelitve za spodbujanje razvoja v smeri večje informatizacije, in sicer predvsem z vidika potrebe po prestrukturiranju gospodarstva in družbenih dejavnosti. V kolikšni meri se informacija, znanje in inovacijski procesi pri nas tudi v praksi uveljavljajo kot pogoj tega prestrukturiranja, je seveda drugo vprašanje. Zaskrbljujoče pa so trditve, da npr. kljub dejstvu, da imamo v Sloveniji preko 1.000 računalnikov, zaradi njihove neizkoriščenosti naše družbe nikakor ne moremo imeti niti za inovacijsko niti za informacij sko (Brandt, 1987). Vendar pa osnovni namen tega prispevka ni v iskanju vzrokov za razkorak med deklarativnim in stvarnim, temveč v poskusu razkri vanja nekaterih poti, kako naj bi se knjižnice kot posredniki znanja in informacij odločneje vključile v prizadevanja za pre strukturiranje našega gospodarstva in družbenih dejavnosti. To pa še posebej zato, ker postaja tudi v naši družbi vse bolj očitno, da sta gradnja učinkovitih in kvalitetnih informacijskih sistemov ter možnosti uporabe in dostopa do relevantnih informa cij - in ne toliko goli razvoj informacijske tehnologije - tisti ključni področji, ki odločilno vplivata na vstop v t.i. "infor macijsko oz. inovacijsko dobo". Informacijska tehnologija sama po sebi še ni hrbtenica "informacijske družbe", temveč je le "mrtva kovina" (Cronin, 1986). Potreba po ažurni m kvalitetni informaciji in s tem povezana potreba po uvajanju informacijske in telekomunikacijske tehnolo gije odločilno vplivata na dosedanje poslovanje knjižnic. Ker naj bi znanje in informacije postali ključni dejavniki našega razvoja, se tudi od knjižnic zahteva kvalitatimi premik v nji hovem delovanju. To pa pomeni uvajanje številnih sprememb na vseh področjih poslovanja sodobne knjižnice, tj. od pozitivne kadrovske selekcije (znanje in izobrazba pred rutinskimi opravi-
RkJQdWJsaXNoZXIy