URN_NBN_SI_DOC-HWZLKWW8

li v knjižnici) pa do uveljavljanja principa kvalitete fondov in ažurnosti v posredovanju informacij. Ta premik je možno doseči na več načinov, vsem pa je skupno izhodišče sodobna organizacija dela v knjižnici. Eden izmed najpomembnejših elementov sodobne organizacije je evalvacija ter z njo povezano poslovanje na osnovi natančno definiranih ciljev ("Management by Objectives - MBO", Rizzo, 1980). Danes postaja vse bolj neizogibno, da morajo tudi na področju družbenih deja­ vnosti - čeprav le-te niso v tolikšni meri podrejene tržnim kriterijem - vse ustanove, vključno s knjižnicami, "... poznati smeri svojega razvoja. Dokler ne bodo poznale svojih ciljev, ne bodo vedele, kdaj so dosegle te cilje ali kako planirati svojo dejavnost, da se cilji realizirajo. Natančno definirani cilji so temelj vsake sodobne organizacije dela. Čeprav se lahko zgodi, da knjižnicam ne uspe vedno doseči začrtanih ciljev, pa so motoosti za neuspeh mnogo večje, če ti cilji niso fonnulirani ali pa so le deklarativne narave" (Ifidcn, 1986, str. 225). Odločilen kriterij za definiranje ciljev so zahteve in potrebe uporabnikov, in ne le razlage samih knjižničarjev, kakšne naj bi bile te potrebe. Hkrati so natančno definirani cilji osnovna predpostavka evalvacije, ki anogoča analizo obstoječega stanja, ugotavljanje slabosti in predlaganje sprememb v delovanju knji­ žnice. 2. NATANČNO DEFINIRANI CILJI MOT OSNOVA SODOBNEGA POSLOVANJA KNJIŽNIC Ce nekoliko poenostavimo, se zdi, da danes vse bolj prihaja do konflikta med tradicionalnim in sodobnim kon­ ceptom poslovanja knjižnic. Tradicionalni model poslovanja (zanj najdaro v literaturi izraze kot "reactive management" ali "crisis management"; glej Meijer, 1987) je značilen predvsem po tem, da se natančno definiranje ciljev in plani­ ranje odlagata vse dotlej, dokler ne pride do "krizne'' si­ tuacije oz. potrebe po "gašenju požara". Ta model nima raz­ vitega posluha za potrebe uporabnikov in okolja, v katerem

RkJQdWJsaXNoZXIy