URN_NBN_SI_DOC-IP3C5I79
Kdaj tudi ormoška ponudba na "touch screenih"? Ormoška in središka občina sta se pridružili regijskemu turističnemu projektu pod tržno znam- ko Jeruzalem Ormož - prav-lj-ica sonca. Občine zagotov-ile denar za skupni nastop DARJA LUKMAN ŽUNEC V Rdeči dvorani Gradu Ormož je ne- davno potekal gospodarski razvojni forum o turističnem razvoju Ormoža. Na njem je ptujska ZRS Bistra predstavi- la projekt ptujsko-ormoške regionalne destinacijske organizacije (RDO). Njen osnovni cilj je vzpostaviti dolgoročno partnerstvo za razvoj turizma na tem območju. Na forum so povabili predstavni- ke gospodarstva, društev, zavodov in vseh, ki sodelujejo pri razvoju turiz- ma v občinah Ormož in Središče ob Dravi. Znanstvenoraziskovalno sre- dišče (ZRS) Bistra Ptuj je bilo namreč uspešno na razpisu za razvoj destina- cijskih organizacij, ki ga je lani razpisa- lo ministrstvo za gospodarstvo. Gre za projekt, v katerega je že vključenih 19 občin spodnjega Podravja, za sodelova- nje pa se dogovarjajo še z dvanajstimi občinami, ki vidijo v tem priložnost za razvoj ene najmočnejših gospodarskih panog - turizma, skozi štiri geografske turistične tržne znamke, med kateri- mi je tudi znamka Jeruzalem Ormož - pravljica sonca. Ob njej pa denimo še Haloze - nazaj k naravi, Slovenske gori- ce - preprosto čudovite in Ptuj - zaklad- nica tisočletij. Nujen finančni vložek "Vendar je mogoče pridobiti denar EU le za tiste, ki so pripravljeni sofinanci- rati projekt RDO, ki bo skrbela za po- vezovanje posameznih turističnih ponudnikov v turistične produkte v okviru tržnih znamk, za skupno pro- mocijo ter prodajo v Sloveniji in tujini. Evropska sredstva, ki so bila pridoblje- na za vzpostavitev in delovanje RDO, je mogoče počrpati samo, če k projek- tu kot partnerji s finančnim vložkom pristopijo v prvi vrsti občine, nato pa še turistični ponudniki iz regije, ki so zainteresirani za skupni nastop na trgu. Občine in država lahko vzpo- stavijo samo okolje, v katerem uspeva turizem. To nalogo sta opravili med drugim tudi občini Ormož in Središ- če ob Dravi s sofinanciranjem projek- ta RDO. Občine so zagotovile denar za skupni nastop tako najmanjših kot naj- večjih turističnih ponudnikov doma in v tujini s pomočjo različnih promo- cijskih aktivnosti. Da pa bi RDO, kate- re triletni proračun znaša 576 tisoč evrov, zares zaživela, je potrebna pod- pora gospodarstva; brez tega je ne bo," je povedal Dejan Podgoršek, koordina- tor strokovnega dela projekta. Visoki stroški Na forumu so med drugim ugotavljali, da je gospodarstvo tisto, ki mora izra- biti priložnost, da svoje izdelke in sto- ritve ponudi na trgu. "Vsi, ki so dejavni na področju tu- rizma, se namreč srečujejo z visokimi stroški oglaševanja in trženja, izgrad- nja lastne blagovne znamke je seveda povezana s še posebno visokimi stroš- ki. Manjši turistični ponudniki si je pogosto sploh ne morejo privoščiti. Dodatni stroški nastanejo, če želimo, da so naši oglasi, prospekti in spletne strani profesionalno oblikovani. Profe- sionalne fotografije in predstavitveni filmi so zaradi svoje cene mnogim ne- dosegljivi. Rešitev je v povezovanju in skupnem nastopu na trgu. In ravno to je naloga RDO. Prisotni na turističnih sejmih Promocija skupnih tržnih znamk za tu- rističnega ponudnika pomeni, da bo vključen v tiskane zloženke, prospek- te, kataloge in njihove elektronske različice, da bo posredno prisoten na najpomembnejših turističnih sejmih po Evropi, da mu bodo na voljo profesi- onalno oblikovane fotografije in pred- stavitveni filmi, da bo predstavljen na spletni strani RDO in v 24-urnem 'touch screenu' - informacijskem siste- mu, ki je med turisti zelo priljubljen. Promocijska sredstva iz projekta RDO so namenjena oblikovanju in oglaševa- nju turističnih paketov geografskih znamk v časopisih in revijah, na leta- liščih, na televiziji in spletu. Vključe- ni turistični ponudniki bodo prisotni v prodajnih paketih geografskih bla- govnih znamk, ki jih bodo prodajale najpomembnejše turistične agencije. In vse to je zaradi odobrenega projek- ta in pridobljenih sredstev turističnim ponudnikom spodnjega Podravja na voljo že, če so pripravljeni k projektu pristopiti za vsaj 41,67 evra na mesec. Za primerjavo - za tolikšen znesek ni možno objaviti niti malega oglasa," raz- laga Podgoršek. Foruma se je udeležil tudi ormoš- ki župan Alojz Sok, ki je zamisel o vzpostavitvi RDO podprl. Zaveda se, je dejal, da brez sodelovanja in velike vloge gospodarstva, razvoja na turi- stičnem področju tudi na ormoškem območju ne bo. Ptujski obraz Ni dobro, če si prvi v šoli' Bolje enice v- športu kot v- redov-alnici, prav-i atletski trener Aleš Bezjak stim letom starosti, njegovo zaposlitev pretežno financira šolsko ministrstvo preko programov nacionalnih panož- nih športnih šol. "Namen tega je, da se čim več mladih vključi v organizi- rano vadbo. Točno določenega urnika nimam, delo mora biti le opravljeno, sicer pa, če hočeš imeti dobre tekmoval- ce, se moraš prilagajati njihovim urni- kom. Pri otrocih vrhunski rezultati niso primarni, prevladuje želja po giba- nju, ki jo skušamo potešiti. Želimo jim dati dodatno izkušnjo v življenju, jim pomagati doseči cilje, ki se pri vsakem posamezniku razlikujejo. Sam pravim, da ni dobro, če si prvi v šoli, to pomeni z enicami v redovalnici, saj je izobraže- vanje na prvem mestu," pravi Bezjak in dodaja, da je šport dobra izkušnja tudi zaradi organizacije dnevnega urnika, učenja reda in discipline, sicer hitro prične šepati, nekaterim v šoli, dru- gim v športu. Meni, da je uspeh vezan le na trdo delo tako tekmovalca kot tre- nerja, ki mora talente prepoznati in jih brusiti. V ptujskem klubu je kar nekaj perspektivnih športnikov, ki v uspe- hih Nine Kolarič vidijo možnost, da je možno doseči svetovni vrh ali se mu UROS GRAMC Enaintridesetletni Aleš Bezjak je šport- nik od mladih nog. V začetku osnovne šole se je, ker je oče kolesaril, priklju- čil kolesarskemu klubu, a ga je pot v petem razredu zanesla v atletiko. Tam je našel svoj krog ljudi in postali so dobri prijatelji. Skupaj so preživljali prosti čas, trenirali in tekmovali, pre- izkušal je meje svojega telesa in užival vselej, ko je napredoval. Sam prizna, da kot tekač na srednje proge ni ravno blestel, a za najboljšimi ni dosti zaosta- jal. Po eni strani je imel smolo, da je bil del izjemne generacije, ki jo še danes v karavani predstavlja lanski atlet Slove- nije Bošt-jan Buč . "V športu sem našel pomemben del sebe, pa tudi svojih prijateljev. Vsak tre- nutek smo si naredili zanimiv, še po- sebno ko je bilo najtežje. Zimski krosi na primer so bili vedno loterija. Enkrat smo v Avstriji tekli v snežnem metežu in po trideset centimetrih snega, če- prav na Ptuju že mesec nismo videli bele odeje. Moj najhladnejši tek je bil pri minus sedemnajstih stopinjah v Murski Soboti. V cilju niti čaja nisem mogel dr- žati v rokah, odtajali pa smo se v slačil- nicah nogometnega kluba tako, da smo ležali po tleh, saj so že imeli talno gret- je," se spominja Aleš Bezjak. Atletika ga je tako prevzela, da se je odločil za študij na fakulteti za šport in se tam preskusil v praktično vseh špor- tih, ki jih še danes goji. Radi igra tenis, hokej na rolerjih, kolesari, plava, tudi triatlona se je že udeležil, je učitelj smu- čanja in teka na smučeh. Športnik od glave do pet. Iz Ljubljane se je vrnil v matični klub, ker je šesto leto zapo- slen kot trener mlajših generacij. Pod njegovim vodstvom vadi več kot tride- set atletov med dvanajstim in osemnaj- *4 'Aleš živi na stadionu 1 Andrej Voglar, tekač in prijatelj: "Kot tekmovalec je Aleš vedno dal vse od sebe, tako da se je v cilju vedno zgrudil. Še danes je povsem predan svojim ciljem, špor- tu je posvetil življenje. Lahko rečem, da kar živi na stadionu in rad pomaga vsem željnim njegovih nasvetov. Je tudi pravi prijatelj, ki mi vedno stoji ob strani, če na- stopijo težave, jih skupaj rešujeva. Zna se vključiti v družbo in nas nasmejati." Vesna Černjak, partnerica: "Aleš je pozitiven človek, živi na športni način, tako misli in dela. Je strokovnjak na svojem področju, z odličnimi organizacijskimi sposobnostmi, vselej išče rešitve za vsakega atleta posebej, jim stoji ob strani ter jih spodbuja. Je tudi mož beseda, kar obljubi, naredi. Skupaj se ukvarjava s številnimi športi, zelo sva aktivna tudi na dopustih in nama nikoli ni dolg- čas. Včasih zna biti celo precej naporno." M o r da se tudi ormoški ali velikonedeljski grajski vodnjak nekoč najdeta na "touch screenih". (Nina Mertik) i RADIO y gnom 1 ...l^pKJO ZA Phjj. w w w . r a d i o g r o m . s i Aleš Bezjak: "V športu sem našel p o m e m b en del sebe." (U-roš G r a m c) vsaj približati. "V nekaterih športih pač to ni možno, smučanje na primer ni ptujski šport. Drugje so kadrovske in finančne omejitve, v atletiki, kjer imamo dobre pogoje za delo, pa je z re- lativno majhnim finančnim vložkom, a veliko dela, možno doseči veliko." Tudi sam v sklopu Tekaške akade- mije za odrasle še vedno veliko prete- če. A ne na stezi, v zrelih tekaških letih ga bolj zanimajo (ultra)maratonske pre- izkušnje. Nekoč bi rad pretekel sto kilo- metrov, 82 kilometrov (Kuzma-Ptuj) v sklopu maratona po Sloveniji mu je že uspelo. S somišljeniki tečejo za veselje in zdravje ter ljubezen do teka združu- jejo s potovanji, ko se udeležujejo mara- tonov po Evropi. A tudi tu ne more iz svoje kože, saj v društvu rekreativcem, ki komaj odkrivajo čare tega športa, po- maga z znanjem in izkušnjami. ub večer Večer podeljuje naročnikom in članom VMS 40 brezplačnih vstopnic za koncert P!&=,S!= L E TO DU3IOZA KOLEKTIV 1=1-VISIACKSON S A - R - S ot - h MCWEA5EL P E T O t , I 7 r b, 0 3 n U H LEDNA OVOttAHA MARBOH Piše se leto Petek, 17. junija, ob 19. uri v Ledni dvorani Maribor I VEČER v m s il V žrebu za dve brezplačni vstopnici za koncert sodelujete tako, da pošljete SMS- sporočilo z vsebino Večer LETO s svojim imenom, letnico rojstva in poštno številko na 2929. Povratni SMS je brezplačen. (Primer: Vecer Leto Marko 1981 2000). Prijavite se lahko do torka, 14. 6., do 11. ure. Da, želim sodelovati v nagradnem žrebanju za dve brezplačni vstopnici za ogled koncerta Piše se leto. Ime in priimek Pošta _ Podpis Navedeni podatki so točni in s podpisom dovoljujem, da jih ČZP Večer, d.d., uporabi pri izvedbi nagradne igre. Kupon vrnite do torka, 14. 6., na dopisnici na naslov: ČZP Večer, 2504 Maribor. Rezultate žrebanja bomo objavili v Večeru v sredo, 15. 6. Izžrebanci bodo vstopnice prevzeli pri varnostniku Večera (Svetozarevska 14, Maribor). Pravila Večerovih nagradnih iger so na www.vecer.com/klub. Če sodelujete v akciji tako, da pošljete SMS-sporočilo, boste postali član SMS-kluba (VMS). Pogoji sodelovanjaso objavljeni na strani www.smscity.net/vecer. Člani VMS-asodelujetevvečini nagradnih žrebanj in dobivate največeno reklamno sporočilo na teden po največ0,21 EUR. Sodelujete lahko preko operaterjevMobitel, Simobil, Debitel in Izi Mobil. CenaposlanegaSMS-aje po cenikuoperaterja, povratni SMSje brezplačen. IzVMS-ase lahko kadarkoliodjavitetako,da pošljeteSMSVecerstopna2929. SodelujetelahkoprekooperaterjevMobitel,Simobil, Debitel in Izi Mobil.
RkJQdWJsaXNoZXIy