URN_NBN_SI_DOC-IZPLW1N6
SIR * IUS, januar 2015 4 bi se v glavah naših politikov kaj spremenilo. Zaskrbljujoče pa je, da niti ni pomembno, katera politična opcija nam vlada. Nobena, čeprav so v predvolilnem času zelo gobčne, potem ničesar ne spremeni. Ker se "kao ne da"! Ne da se, če se noče! Če pa bi hoteli, bi lahko premikali gore, no, vsaj hribčke za začetek. Pa nadaljujmo misel z e-računi. O. K., če so vsi poslovni dogodki v elektronski obliki, potem jih kot take lahko tudi obdelujemo, kajne? Pa bom za začetek navrgel le nekaj vprašanj in področij, o katerih bi bilo treba, vsaj po moje, temeljito razmisliti. Ker so e-računi realnost, tudi razširitev e-poslovanja ni noben bavbav. Sodobno e-poslovanje pa poteka v oblakih (cloudih), kajne? Koliko pa imamo v državni upravi osebnih računalnikov in koliko plačujemo za licence računalniških programov? Ali veste, koliko je v Sloveniji na primer osnovnih šol ali zdravstvenih domov? In vsaka šola in vsak zdravstveni dom imata svoje računovodstvo s svojimi računalniškimi programi, računovodji ... Le zakaj tako razkošje? Tehnika omogoča, da bi bile na primer vse osnovne šole na podlagi internetne povezave vključene v enoten sistem računovodskega spremljanja le z enim računalniškim programom v oblaku. Zakaj morajo osnovne šole sploh obračunavati amortizacijo? Kaj je sploh smisel njihovih računovodskih izkazov? Plače in druge prejemke vseh državnih uslužbencev lahko izračunavamo na enem mestu, kajne? Enako lahko spremljamo tudi materialno poslovanje. Vse z enim samim računalniškim programom. In kateri poslovni dogodki potem še ostanejo? Plačilo malice in podobno? Ni problema, vse se da: starši bodo na primer po kliku plačali račun, ki so ga prejeli po e-pošti. No, to je bil le primer osnovne šole. Podobno velja tudi za veliko večino drugih posrednih proračunskih uporabnikov!! To odgovorno trdim. Seveda se bo takoj našlo na tisoče ovir in zaprek. In od sindikatov do vseh ostalih bodo prihajala sporočila, da se to ne da. Seveda se ne da in se ne more, če se nekaj ne želi doseči. Bom brutalno jasen še enkrat: lahko poenostavimo poslovanje tudi proračunskih uporabnikov, lahko pomembno zmanjšamo stroške delovanja državne uprave, lahko izboljšamo učinkovitost, uspešnost in gospodarnost poslovanja tudi proračunskih porabnikov ..., lahko še veliko storimo, če zares želimo spremembe, če zares želimo izboljšave. Zagotovo bo kljub vsemu odporu prišel čas sprememb. Ne verjamete? Le verjemite mi, in verjemite, da sem dobro premislil, preden sem tole napisal. In stojim za svojimi idejami in besedami! In nisem pisal na pamet; marsikaj sem proučil in prebral. No, da ne bom izpadel preveč pameten, vam priporočam, da malo "poguglate" in preberete kaj o Shared services centres in tudi v OECD-jevih študijah o Value for Money in Government: http://www.oecd-ilibrary.org/ a li https://books.google.si/books?id=p1UiQzmG6SQC&pg=PA101&dq=shared+servi ces+centre+government+austria&hl=sl&sa=X&ei=mGO6VIU-y9pq7u2CwAY& ved=0CB0Q6AEwAA#v=onepage&q&f=false .
RkJQdWJsaXNoZXIy