1. HOW DOES THE CORONACRISIS IMPACT REPORTING?
|
7 |
1.1. Going concern
|
7 |
1.2. Impairment considerations
|
7 |
1.3. IFRS 9 Financial Instruments (for corporates)
|
8 |
2. AUDIT AND ASSURANCE DURING AND AFTER THE CORONACRISIS
|
8 |
2.1. The Coronacrisis’ impact on auditing?
|
8 |
2.1.1. Coronavirus’ impact on an auditor’s risk assessment of a company
|
9 |
2.1.2. Obtaining audit evidence
|
9 |
2.1.3. Implications for the auditor’s assessment of going concern assumption
|
9 |
2.1.4. Consider the adequacy of management’s disclosures about coronavirus’ impact
|
10 |
2.1.5. Auditor’s involvement related to government support
|
10 |
2.1.6. The impact of the company’s future prospects on the auditor’s report
|
10 |
Potential effects on the auditor’s report
|
11 |
2.2. Implementing the European Single Electronic Format (ESEF)
|
11 |
2.2.1. What is ESEF?
|
11 |
2.2.2. What is required from auditors?
|
12 |
2.2.3. What guidance is Available for auditors
|
12 |
2.2.4. Implementation Status in EU Member States
|
13 |
2.2.5. What is next?
|
14 |
ESEF Solutions
|
14 |
NFI Standards and Taxonomy
|
14 |
ESEF Event
|
14 |
2.2.6. EU discussions on audit policy
|
15 |
2.2.7. Setting up for high-quality non-financial information assurance in Europe
|
15 |
1. UVOD
|
20 |
2. ORGANI UPRAVLJANJA IN NJIHOVE PRISTOJNOSTI
|
21 |
2.1. Splošno o delitvi upravljavskih pristojnosti v dvotirnem in enotirnem sistemu upravljanja
|
21 |
2.2. Pristojnosti organov upravljanja v zvezi z letnim poročilom
|
23 |
3. REVIZOR, REVIZIJSKA KOMISIJA IN NOTRANJA REVIZIJA
|
26 |
4. KOMUNIKACIJA MED REVIZORJEM IN ORGANI UPRAVLJANJA
|
30 |
4.1. Osebe, s katerimi revizor komunicira
|
30 |
4.2. Predmet komuniciranja
|
31 |
4.3. Potek komuniciranja
|
33 |
4.4. Omejitve
|
34 |
5. ZAKLJUČEK
|
34 |
6. LITERATURA IN VIRI
|
34 |
Vsak sliši samo tisto, kar razume.
|
37 |
1. UVOD
|
37 |
2. KAKOVOST REVIZIJSKIH STORITEV
|
38 |
Slika 1: Sestavine kakovosti revidiranja
|
39 |
Preglednica 1: Pregled naraščanja pravnih predpisov
|
40 |
Slika 2: Pravna kompleksnost revizijskega okolja
|
40 |
3. POSLEDICA FINANČNE KRIZE NA CENE IN KAKOVOST REVIZIJSKIH STORITEV
|
41 |
a) Posledica finančne krize na cene revizijskih storitev po raziskavi v Nemčiji
|
41 |
Slika 3: Trg revizijskih storitev in nominalni BDP v Nemčiji, 2013–2018, ter napoved za 2019 in 2020
|
42 |
Preglednica 2: Prihodki, število zaposlenih in prihodek na zaposlenega v revizijskih družbah in mrežah v letih 2015 in 2018 v Nemčiji
|
43 |
Slika 4: Najpomembnejše prihodnje revizijske teme, kot jih zaznavajo nemški direktorji revizijskih družb (v %)
|
44 |
b) Posledica finančne krize na cene revizijskih storitev po raziskavi v ZDA
|
44 |
c) Posledica finančne krize na cene in kakovost revizijskih storitev po raziskavi v Sloveniji
|
46 |
Preglednica 3: Zaračunane urne postavke za pooblaščenega revizorja v Sloveniji
|
48 |
Preglednica 4: Povprečne cene opravljenih revizij v Sloveniji, 2015–2018
|
49 |
Slika 5: Trg revizijskih storitev in nominalni BDP v Sloveniji, 2013–2018
|
49 |
4. REZULTATI RAZISKAVE V SLOVENIJI
|
51 |
Preglednica 5: Ekonomski položaj velikih revizijskih družb Big 4 v Sloveniji, 2015–2018
|
51 |
Preglednica 6: Ekonomski položaj malih revizijskih družb v Sloveniji, 2015–2018
|
51 |
Preglednica 7: Pregled tržnega deleža revizijskih družb v letu 2018 v Sloveniji, ustanovljenih v različnih obdobjih
|
52 |
Preglednica 8: Gibanje stroškov dela v revizijskih družbah v primerjavi s povprečjem v RS, 1998–2018
|
53 |
Preglednica 9: Zanimanje za poklic pooblaščenega revizorja v Sloveniji, 2015–2018
|
53 |
Preglednica 10: Pregled starostne strukture pooblaščenih revizorjev v Sloveniji
|
54 |
Preglednica 11: Število registriranih revizijskih družb in pooblaščenih revizorjev v Sloveniji
|
54 |
Tabela 12: Pregled vpisa in izpisa iz registra revizijskih družb v Sloveniji, 2015–2018
|
54 |
5. SKLEPNE UGOTOVITVE
|
55 |
6. LITERATURA IN VIRI
|
56 |
1. UVOD
|
59 |
2. ETIKA REVIZORJEV
|
60 |
2.1. Pregled znanstvenih prispevkov
|
60 |
Metodologija
|
60 |
Slika 1: Število objavljenih člankov za opredeljene iskalne kriterije glede na leto objave
|
60 |
Analiza citatov40F
|
61 |
Slika 2: Grafični prikaz najpogosteje citiranih znanstvenih člankov, zbranih na osnovi opredeljenih iskalnih kriterijev v WoS-u
|
62 |
Tabela 1: Povzetek grafičnega prikaza najpogosteje citiranih znanstvenih člankov
|
63 |
2.1.1. Etično odločanje
|
63 |
2.1.2. Vpliv okolja na etiko
|
66 |
2.1.3. Žvižgaštvo/sporočanje neetičnega ravnanja
|
66 |
2.2. Pogled regulatorjev
|
67 |
2.2.1. Agencija za javni nadzor nad revidiranjem (ANR)
|
68 |
Tabela 2: Povzetek ugotovitev nadzorov ANR-ja, ki se nanašajo na področje etike in spoštovanja Kodeksa
|
68 |
2.2.2. Committee of European Auditing Oversight Bodies (CEAOB)
|
69 |
2.2.3. International Forum of Independent Audit Regulators (IFIAR)
|
69 |
Slika 3: Delež ugotovitev (v %) po posameznih področjih nadzora med 2015 in 2019
|
70 |
3. MEDNARODNI KODEKS ETIKE ZA RAČUNOVODSKE STROKOVNJAKE
|
71 |
Slika 4: Prikaz strukture Kodeksa
|
72 |
Slika 5: Označevanje zgradbe razdelkov v Kodeksu
|
73 |
3.1. Temeljna načela etike za računovodske strokovnjake
|
73 |
3.2. Konceptualni okvir Kodeksa
|
74 |
Slika 6: Krog zagotavljanja skladnosti s konceptualnim okvirom
|
75 |
3.2.1. Test preudarne in dobro obveščene tretje stranke
|
76 |
3.3. Krog zagotavljanja skladnosti s konceptualnim okvirom Kodeksa
|
76 |
3.3.1. Prepoznavanje nevarnosti
|
76 |
3.3.2. Ovrednotenje prepoznanih nevarnosti
|
77 |
3.3.3. Obravnavanje prepoznanih nevarnosti
|
77 |
4. SKLEP
|
78 |
Omejitve
|
80 |
5. LITERATURA IN VIRI
|
80 |
1. UVOD
|
84 |
2. DAVČNO (NE)PRIZNANI ODHODKI – PRIMARNA PRILAGODITEV
|
85 |
2.1. Splošno
|
85 |
2.2. Tanka kapitalizacija
|
85 |
1. primer
|
86 |
2. primer
|
86 |
3. primer
|
87 |
4. primer
|
88 |
2.3. Priznana obrestna mera za obresti med povezanimi osebami
|
88 |
5. primer
|
89 |
2.4. Dokazovanje obstoja primerljivih tržnih cen
|
90 |
3. SEKUNDARNA PRILAGODITEV
|
90 |
3.1. Prikrito izplačilo dobička
|
90 |
6. primer
|
90 |
3.2. Davčni odtegljaj
|
91 |
4. ZAKLJUČEK
|
91 |
5. LITERATURA IN VIRI
|
92 |
1. UVOD
|
94 |
2. RAZKRIVANJE KLJUČNIH REVIZIJSKIH ZADEV
|
95 |
3. PROUČEVANA POPULACIJA
|
96 |
4. STATISTIKA ŠTEVILA RAZKRITIH KAM-ov
|
97 |
Slika 1: Enostavna statistika razkritih KAM-ov v revizorjevih poročilih v zavarovalnem sektorju
|
98 |
Slika 2: Število razkritih KAM-ov v revizorjevih poročilih v zavarovalnem sektorju
|
99 |
Slika 3: Število opravljenih revizij, število razkritih KAM-ov in število razkritih KAM-ov na rev. poročilo v zavarovalnem sektorju (vse po revizijskih družbah)
|
100 |
Slika 4: Število revizorjev in število revizij v zavarovalnem sektorju (po revizijskih družbah)
|
103 |
Slika 5: Število revizorjev, število razkritih KAM-ov in število razkritih KAM-ov na revizorja v zavarovalnem sektorju (po revizijskih družbah)
|
106 |
5. RAZKRITJA KAM-ov PO PODROČJIH (TEMATSKIH SKUPINAH)
|
108 |
Slika 6: Skupine razkritij KAM-ov in njihova pogostnost v revizorjevih poročilih v zavarovalnem sektorju
|
108 |
Slika 7: Dinamika spreminjanja števila razkritih KAM-ov po področjih v revizorjevih poročilih v zavarovalnem sektorju
|
111 |
6. NAVZKRIŽNO SKLICEVANJE IN (NE)OBSTOJ REVIZORJEVIH DODATNIH RAZKRITIJ
|
112 |
Slika 8: Sklicevanje v razkritih KAM-ih (po področjih) v revizorjevih poročilih na razkritja v letnem poročilu subjektov v zavarovalnem sektorju
|
113 |
7. SKLEP
|
114 |
8. LITERATURA IN VIRI
|
116 |
1. UVOD
|
118 |
2. IZVEDBA POSLA
|
119 |
Slika 1: Prepoznavanje informacij
|
120 |
Slika 2: Primerjava COSO ERM 2004 in ISO 31000
|
127 |
Slika 3: Procesne kontrole
|
129 |
3. POROČANJE O IZVEDENEM POSLU
|
133 |
Sloka 4: Vrednotenje opažanj in postopek stopnjevanja ugotovitve
|
136 |
Slika 5: Sodila poročanja
|
138 |
Slika 6: Podajanje celovitega notranjerevizijskega mnenja
|
142 |
4. ZAKLJUČEK
|
148 |
5. LITERATURA IN VIRI
|
148 |
IZHODIŠČE
|
150 |
STROKOVNA RAZLAGA
|
152 |
IZHODIŠČE
|
154 |
STROKOVNA RAZLAGA
|
155 |
IZHODIŠČE
|
157 |
STROKOVNA RAZLAGA
|
157 |
IZHODIŠČE
|
159 |
STROKOVNA RAZLAGA
|
159 |
IZHODIŠČE
|
162 |
STROKOVNA RAZLAGA
|
163 |
Knjiženje obračuna nadomestila plače, ki ga povrne ZZZS
|
164 |
IZHODIŠČE
|
165 |
STROKOVNA RAZLAGA
|
166 |