URN_NBN_SI_DOC-MS8ED9PI

V prispevku, ki je izvleček razmišljanj ob praktičnem delu v ljubljanski Pionirski knjižnici, se bom o osredotočili na m ladega bralca, obiskovalca SIK, zlasti na problem e, ki se nam kažejo pri tem. N e bom o ponavljali že znanih spoznanj s področja razvojne psihologije, bibliopedagogike, literarne d id ak ­ tike in m ladinskega knjižničarstva, ker je o tem na voljo že veliko gradiva. To so na eni strani zakonska določila, ki form alno govorijo o otroku in knjižnici (Standardi in norm ativi za SIK, Zakon o knjižničarstvu, UNESCO-v M anifest o javnih knjižnicah), na drugi strani pa teoretična besedila, ki vplivajo na oblikovanje in delo m ladinskih oddelkov, v revijah Knjižnica, Šolska knjižnica, O trok in knjiga, Didakta, Educa in druge, teoretične razp ra­ ve literarnih didaktov kot sta dr. M etka Kordigel in dr. Igor Saksida, psiho­ logov, na prim er dr. Sonja Pečjak, knjižničarjev, kot so M artina Šircelj, dr. M arjana Kobe, Silva Novljan, Saša Vegri, Tanja Pogačar, Tilka Jam nik in drug i ter gibanja, dru štva in ustanove, ki so usm erjeni k m ladem u bralcu, kot so Pionirska knjižnica v Ljubljani, ki že od leta 1956 pripravlja redna strokovna srečanja za m ladinske in šolske knjižničarje iz cele Slovenije, Bralno društvo Slovenije, Slovenska sekcija M ednarodne zveze za m ladinsko književnost, Bralna značka, Zveza prijateljev m ladine Slovenije, ZBDS in preko nje IFLA. Iz zakonskih besedil sledi: 1. otroci so posebna kategorija bralcev 2. zanje se ločeno od ostalega gradiva oblikujejo posebne zbirke in če je le m ogoče posebni oddelki, vendar naj to "ne ustvarja zaprek, ki bi preprečevale izm enjave mnenj m ed starši in otroki." (Standardi za javne knjižnice 1975). V Pionirski knjižnici, enoti Knjižnice O tona Župančiča v Ljubljani, si že dlje časa prizadevam o, da uredim o knjižnico v skladu z novim i potrebam i in zahtevam i m ladih uporabnikov, v skladu z novejšimi dogajanji strok, ki se ukvarjajo z otrokom in knjigo, branjem in novim i mediji. Podobno razm išlja­ jo tudi d rugod po Sloveniji in zato je bila ustanovljena bibliotekarska delovna skupina za specifično področje m ladega bralca. Njena naloga je pregledati prim ernost sedanjih standardov in norm ativov za vsebinsko obdelavo in predstavitev knjižničnega gradiva v m ladinskih oddelkih. N a osnovi tega naj bi ugotovili prim ernost sedanje ureditve m ladinskih oddelkov. Sodelo­ vanje m ed Pionirsko knjižnico v Ljubljani in bibliotekarsko delovno skupino je dogovorjeno in sprotno. Pri oblikovanju m ladinskih oddelkov v SIK ni težav, če se tak oddelek oblikuje v integralni SIK. V praksi nastanejo težave, kadar je ta oddelek lokacijsko ločen od oddelka za odrasle (prim er Pionirska knjižnica v Lj.). Eden največjih problem ov je že sam term in m ladinski, s katerim opredelju­ jem o starostno kategorijo bralcev. M ožnih je več interpretacij: razvojno psihološka, vzgojno izobraževalna (pedagoška), sociološka in pravna.

RkJQdWJsaXNoZXIy