URN_NBN_SI_DOC-NDFAMSNQ

Uvod 3 Dr. Marjan Odar Uvodnik Editorial V četrti številki SIR*IUS-a sem se obregnil tudi v "probleme" v zvezi z uvedbo davčnih blagajn. Malo v šali sem pripomnil, da je toliko govora o tem verjetno tudi zato, ker je čas kislih kumaric in časopisi pač morajo o nečem poročati. Ampak polemike in vprašanja o tem se kar nadaljujejo in nočejo ponehati. V čem je torej problem? Ali gre za zapleteno strokovno vprašanje, morda nevednost, ali za kaj drugega? Sedim v močvirju in malo o tem takole razmišljam: če prav razumem Zakon o davčnem potrjevanju računov, le-ta predpisuje obveznost izvajanja postopka potrjevanja računov za davčne namene pri gotovinskem poslovanju. Torej je treba obvezno potrditi račune, ki bodo plačni z gotovino. To je edina vsebinska novost. Potem pa se usuje kup vprašanj, ali mora tudi organizacija ta in ta za opravljeno tako ali drugačno storitev res imeti davčno blagajno ... Ampak zakaj sploh tako vprašanje, saj se ureditev glede obveznosti izdajanja računov ni nič spremenila. Mislim, da je veliki večini jasno, kam pes taco moli. In zakaj v dobi, ko praktično že vsi otroci uporabljajo tablice in pametne telefone, mi še vedno govorimo o vezanih knjigah računov? Kot pred koliko leti že ... Če že ustvarjamo kopico problemov okoli tega, katere račune je treba potrjevati in katerih ne, zakaj preprosto ne predpišemo, da je treba vse izdane račune potrjevati. Preveč računov? Ne se hecat! Sodobna informacijska tehnologija zmore veliko, veliko več. Dodani stroški zavezancev? Ja, zakaj le, davčna blagajna deluje za en račun ali nekaj sto ali tisoč izdanih računov. Večja obremenitev FURS- a? No, morda bi lahko nekaj bilo na tem, vendar pa bi FURS dobil podatke praktično o vseh izdanih računih. In kar je za nekoga prihodek, je na drugi strani strošek, in ker je na eni strani izstopni DDV, je na drugi strani praviloma vstopni DDV. Lahko dodamo še, da državi izstavljamo le e-račune, pa tudi sicer se e- izdajanje računov povečuje. Vse te podatke bi lahko imeli v bazi, jih analizirali, primerjali, navzkrižno povezovali itd. ... Po drugi strani in v isti sapi pa opozorila, da naj bi bil FURS kadrovsko podhranjen, zato v sedanji ureditvi ne more opraviti več nadzorov. No, saj niti ne bi bilo treba, kajne? Kdo je kriv, če ne znamo oz. nočemo sešteti dve in dve! Seveda nihče, taki naj bi bili Slovenceljni menda že od nekdaj, kajne? In seveda se ne da nič spremeniti!

RkJQdWJsaXNoZXIy