URN_NBN_SI_DOC-O7ZUQKCC
to kaže dovolj nazorno že sama skovanka »osebni računalnik«. Le-ta je v resnici globoko posegel tudi v človekovo osebno življenje, saj se je iz pisarn pritihotapil dom ov na pisalno, včasih tudi kuhinjsko mizo. T ako intenzivno uvajanje nove tehnologije v skoraj vse dom ene člove kovega delovanja ima zelo močan vpliv na tradicionalne delovne od nose, organizacijske strukture ter politiko izobraževanja, planiranja in razvoja družbe nasploh. Knjižnice se tem vplivom inform atike niso mogle izogniti in v tehnološko najbolj razvitih deželah uspešno držijo korak z nekaterim i drugimi panogami. V Veliki Britaniji na prim er uporablja pri svojem delu m ikroračunalnik vsaka peta šolska (univerz- na) knjižnica, m ed splošno-izobraževalnim i pa celo vsaka tretja. R az voj uporabniških program skih paketov, telekom unikacijskih zvez ter integriranje in standardizacija sistemov so omogočili izredno široko m ožnost vključevanja m ikroračunalnikov v poslovanje knjižnice — od tehničnih obdelav gradiv, izobraževanja in pomoči uporabnikom , do finančnega poslovanja, odločanja in vodenja ter administrativnih po slov. V široko razvejanem knjižničnoinformacijskem sistemu Sloveni je, ki ga tvorita dva m očna podsistem a (splošnoizobraževalne in znan stvene, univerzne ter specialne knjižnice) z okrog 2.000 delavci, skup nim fondom okrog 8 milijonov enot knjižničnih gradiv, letnim priras tom okrog 350.000 enot in letno izposojo 7 milijonov enot, je vsaj del na avtom atizacija poslovanja knjižnic že dolgo časa nujno potebna, vendar za to ni bilo kaj prida storjenega. Nekoliko bolje so se odrezali inform acijsko-dokum entacijski centri, ki pa vzdržujejo le računalniške dokum entacijske baze podatkov. M ed knjižnicami je šele v zadnjih le tih nekaj redkih izjem, ki težijo k modernizaciji in dograjevanju en o t nega avtom atiziranega sistem a za pretok informacij. 2.1. Zakaj avtomatizacija? Logično vprašanje se postavlja samo po sebi: zakaj sploh vpeljati računalnik v knjižnično poslovanje? Razlogov je več, od objektivnih in racionalnih do bolj subjektivnih in manj racionalnih (knjižnica bo vi deti bolj m oderna; z novo tehnologijo natrpano delovno okolje daje občutek veličine in pom em bnosti; pri sosedih imajo računalnik, imej m o ga še mi, itd.). Osnovni pravi razlogi pa so: 1 — enako delo opravim o z manjšim naporom (s tem dosežemo stabilizacijo kadrov, nikakor pa se število delavcev ne zmanjša!) 2 — večji učinek ob enakem vloženem delu 3 — razširitev uslug, ki jih ročno ne bi zmogli (specialne biblio grafije, selektivna diseminacija informacij itd.)
RkJQdWJsaXNoZXIy