URN_NBN_SI_DOC-PI8XLP2I

šolsko knjižnico. Povedali so mi, da so na področju Šolskega knjižničarstva v zadnjih dvajsetih letih dosegli vidne uspehe. Po drugi svetovni vojni je zvezna vlada podprla najprej razvoj srednješolskih knjižnic, čeprav tedaj finančna sredstva Se niso bila ravno zadovoljiva. Nato so posvetili pozornost osnovnošolskim knjižnicam. Pomemben mejnik je bilo leto 1966, ko je v Avstralijo prišla kot konzultantka profeso­ rica Sara Fenwik, ki je že v nekaj letih dosegla, da so v vseh avstralskih državah organizirali osrednje sekcije za Šolske knjižnice in zvezno sekcijo za Šolske knjižnice kot strokovno telo: le-ta je izdala standarde, vzpodbuja in sodeluje pri načrtovanju novih svežih delovnih razvojnih programov in knjižnic. Rezultat takega sodelovanja in visoke strokovnosti je vodil v letu 1984 k vpeljavi Šol­ skega vzajemnega računalniško podprtega kataloškega siste­ ma ASCIS,4 v katerega je sedaj vključenih 6000 knjižnic, in v zadnjem času tudi vzajemne izposoje, na kar so Av­ stralci upravičeno ponosni. Šolske knjižnice se odločajo za avstralski "program na ključ" SOPTLINK, ki je namenjen Šolskim in drugim knjižni­ cam z različno velikim knjižnim fondom. Posebno razširjen je sistem za upravljanje Šolskih knjižnic OASIS, ki je dovolj močan za razna opravila, predvsem pa se ga učenci hitro naučijo uporabljati. Tako Šolske knjižnice izboljšu­ jejo svoje poslovanje, informacije so hitre in tudi izpo­ soja ima pri tem koristi. Najbolj razveseljivo pa je, da avstralske knjižnice vseh vrst obiskuje osveščen, vzgojen uporabnik, saj se je tega naučil v avtomatizirani Šolski knjižnici. III. 54. IPLA v razvitem svetu Konferenc IFLA sem se doslej udeležila dvakrat. Prvič sem sodelovala na 50. jubilejni konferenci v Nairobiju leta 1984, le-ta je bila posvečena pospeševanju bralnih navad, izobraževanju kadrov in knjižnično-informacijskim sistemom v deželah v razvoju, kar se je povezovalo z dejavnostjo moje delovne organizacije in sem zato sodelovala v sekciji za regionalne dejavnosti Afrike, Latinske Amerike in Azi­ je. Med zastavljenimi in le deloma uresničenimi smotri, razvojem sodobnega knjižničarstva v Afriki, predvsem z mednarodno podporo, kjer Se teče borba za pismenost. mar­ sikje Se ob sveči, kjer se čuti neizmerna žeja po knjigi, saj se v premajhnih čitalnicah uporabniki dobesedno gnete­ jo, ter gospodarsko razvito Avstralijo je velikanska raz-

RkJQdWJsaXNoZXIy