URN_NBN_SI_DOC-PMRW3YCS

Uvodnik 3 Dr. Marjan Odar Uvodnik Editorial In se je zgodilo. Politika se je odločila. Le še vprašanje časa je, kdaj bo Državni zbor sprejel spremembe in dopolnitev Zakona o revidiranju. Seveda je treba zaradi zahtev revizijske direktive Zakon spremeniti in ga z njo uskladiti. To bi morala Slovenija storiti že pred nekaj leti. Pa ni. Spremembam ZRev-2, ki jih je pripravilo Ministrstvo za finance in potrdila Vlada, so nasprotovali Slovenski inštitut za revizijo, revizorji, ocenjevalci vrednosti, revizijske družbe in dobršen del strokovne javnosti. Prav je, da najpomembnejše argumente še enkrat strnem: • regulacija revizijskih področij ter področij ocenjevanja vrednosti, ki jih evropska zakonodaja ne pokriva; • ureditev ocenjevanja vrednosti, kjer se je ocenjevanje vrednosti popolnoma izenačilo z revidiranjem računovodskih izkazov (uveden je državni nadzor – Agencija), čeprav to področje (poklic) po mnenju EU-ja ne potrebuje posebne regulacije – ne ureja ga nobena direktiva ali drug zavezujoči akt; • neustrezno urejena pravna varnost revizorjev, na kar je stroka vseskozi opozarjala, temu pa je po našem vedenju pritrdila tudi Zakonodajno-pravna služba Državnega zbora; • neupravičeno in neargumentirano popolno odvzemanje pristojnosti Slovenskemu inštitutu za revizijo na področju revidiranja, urejanje in skrb za razvoj stroke je prevzela državna Agencija, pri čemer je treba poudariti, da je evropska praksa povsem drugačna in da ne glede na zaostrene zahteve po nadzoru nad revidiranjem ohranja položaj strokovnih združenj. Predlagatelj sprememb ZRev-2 in Vlada RS pa nista upoštevala niti ene pripombe strokovne javnosti. No, če sem malo zagrenjeno sarkastičen, nisem prepričan, ali so jih sploh prebrali; in če so jih, ali so jih razumeli in o njih kaj razmislili. Zanimiva je bila razprava na Odboru za finance Državnega zbora. Upam si zapisati, da je bila velika večina članov Odbora nezadovoljna s predlaganimi spremembami ZRev-2, da so bili nekateri poslanci upravičeno kritični predvsem do načina sprejemanja zakona. Predlagatelj je poslance zaradi groženj EU-ja po vložitvi tožbe proti Republiki Sloveniji in plačilu kazni pritisnil ob zid z nujnostjo sprejetja zakona. In kakšno besedilo predloga zakona je predlagatelj poslal v Državni zbor? Tudi če predlog zakona gledamo zgolj nomotehnično, je katastrofalen in praktično enak, kot je bil poslan v Državni zbor pred leti. Ja, prav ste slišali – pred leti. Naj

RkJQdWJsaXNoZXIy