URN_NBN_SI_DOC-PMRW3YCS

SIR * IUS, januar 2019 4 vas spomnim, da so bile spremembe Direktive sprejete davnega leta 2014. Prav ste prebrali. Sami izračunajte, koliko časa je preteklo od takrat. In sploh ne gre za veliko sprememb. Nemci so se na primer uskladili z besedilom sprememb zakona, ki ni obsegal več kot 2 (dve) strani. Ministrstvo za finance pa je pripravilo besedilo sprememb v 111 členih; no, samega besedila sprememb je več kot 50 (petdeset) strani, veliko več kot polovica se jih sploh ne naša na zahteve iz Direktive. In tako deluje naš državni aparat. Pa kdo je tu nor? Ali morda mislite, da bo kakšen dobro plačani državni uradnik za to kaj odgovarjal oziroma ali ga bo kdo sploh kaj vprašal, zakaj tako? Ne vem, z veliko verjetnostjo pa si upam zapisati: malo morgen!! Če pa temu dodam še vsebinsko plat, potem je zelo zaskrbljujoče, da državni uradniki pripomb stroke, ki je bila kljub vsemu presenetljiva enotna, sploh niso upoštevali. Praktično nobene. Verjamem, da jih sploh niso razumeli. In taki nam potem določajo "vero in postave". Ni čudno, da navadni državljani izgubljamo zaupanje v državo! Pa to je le en primer, kako oblast sprejema zakonodajo. Ali veste, da imamo trenutno v Sloveniji 849 zakonov in 19.721 podzakonskih predpisov? Treba se je močno zamisliti nad temi podatki. Za konec pa še tole. Slovenski inštitut za revizijo je bil ustanovljen davnega leta 1993. Praktično iz nič. Ampak imeli smo ideje in vizijo, imeli smo zaupanje v stroko, ki smo jo gradili več kot četrt stoletja. V tem obdobju smo šli skozi mnoge preizkušnje, ampak vedno je bila vodilna ideja stroka. In ponosno lahko zapišem, da so kar generacije revizorjev in drugih strokovnjakov praktično iz nič ustvarile stroko tako, da nam je tudi Evropska unija dala priznanje in nas postavljala za zgled državam članicam in takrat še kandidatkam za vstop v EU. Slovenski inštitut za revizijo je član in je dobro "zapisan" tako v evropskem združenju revizorjev (Accountancy Europe) kot v svetovnem (International Federation of Accountantc – IFAC), ki izdaja mednarodne revizijske standarde, in kamor se ni tako enostavno včlaniti oziroma je treba izpolnjevati dokaj visoke standarde. Z uveljavitvijo sprememb ZRev-2 pa Inštitut praktično sploh ne bo več izpolnjeval pogojev za članstvo, saj ne bo imel na področju revidiranja prav nobene strokovne pristojnosti (niti izvajanja strokovnega izobraževanja za pridobitev naziva revizor) in tako ne bo izpolnjeval osnovnih zahtev za članstvo. Posledično nas bosta ti dve organizaciji verjetno izključili iz članstva ali pa bomo morali iz njega izstopiti. Slovenija bo tako postala edina država v Evropi in ena redkih na svetu, ki ne bo imela strokovne organizacije na področju revidiranja. Tako se bomo znašli v ugledni družbi Severne Koreje. No, le kolateralna škoda bo, ker bo verjetno zato padla tudi ocena Slovenije v bonitetnih agencijah, država pa se bo zadolževala po višji obrestni meri. Pa za katerega od oblastnikov je to sploh pomembno, kajne? Ja, v taki državi in pod takimi vase zaverovanimi in vsemogočnimi oblastniki živimo.

RkJQdWJsaXNoZXIy