URN_NBN_SI_DOC-TC6VUXO1
pa hi še vedno ostalo vprašanje visokega t. j. bibliotekarskega kadra, k ar bi v praksi [pripeljalo do tega, da bi srednji kader po dveh letih rodnega strokovnega šolanja prihajal v knjižnice stro kovno dobro podkovan, tisti, ki naj bi ta kader v knjižnicah vo dili in nadzorovali njegovo sitro- kovrio delo, t. j. knjižničarski vi soki kader, pa bi bili še vedno v knjižničarski stroki samo priuče ni. Novi sistem študija na univer zi pa bi mogel na prvi, dvoletni stopnji dajati višje srednje kadre (knjižničarje), na drugi stopnji — tre tje in četrto leto — visoke kadre (bibliotekarje) in na m ore bitni tre tji stopnji — podiplomski študij — visoko kvalificirane k n již ničarske specialiste. H krati us tre/,a novi sistem študija na filozofski fa kulteti — kam or bi bilo najbolj prim erno vključiti bibliotekarski študij, ki spada med humanistične vede — tudi sprejetim načelom o bibliotekarskih kvalifikacijah. Po teh načelih naj ne bo bibliotečni uslužbenec samo ozek specialist na svojem bibliotekarskem strokov nem področju, temveč maj obvla d a še kako drugo stroko, vendar ne na račun biblioitekarstva. Novi študijski sistem na filozofski fa kulteti pa predvideva vzporeden študij dveh enakopravnih štu d ij skih' skupin na obeh stopnjah. Ena skupina bi bila bibliotekar- stvo, druga pa katerakoli študij ska skupina filozofske fakultete, zlasti slavonski jeizik s književ nostjo, tu ji jeziki s književnostjo, svetovna književnost, zgodovina, um etnostna «godovina, geografija, muzikologija, sociologija itd. Kakšni so predlogi za študijski program na predlagani kated ri za bibliotekarstvo, bibliografijo in dokum entacijo? — P rav bi bilo, če bi vsebina študija upoštevala zah teve, ki jih obsega program za državne strokovne izpite v biblio tekarski stroki in če bi predm et nik izhajal iz dosedanjih podpb- nih učnih programov, vključno predlog za študij bibliotekarstva na Višji pedagoški šoli. Seveda pa vanj ne bi mogli uvrstiti vseh de set in več strokovnih predmetov, kot jih im ata n. pr. pravilnik o strokovnih izpitih ali predlog pro gram a za Višjo pedagoško šolo, m arveč bi m orali predm etnik p ri lagoditi drugim študijskim p ro gramom na filozofski fakulteti in jih vsaj v začetku strniti v neka tere osnovne predm ete. Ti bi bili: 1. zgodovina knjige, knjižnic in knjižničarstva (razvoj pisave, zgo dovina knjige do tiska, zgodovina knjižnic v kulturni zgodovini člo veštva, zgodovina knjižnic pri nas, zgodovinski razvoj bibliotekar stva), 2. bibliotekonom iia (vrste knjižnic in njih naloge, organiza cija knjižnic različnih vrst, knji- gozna.nstvo, obdelava kn jižničnega gradiva in knjižnično poslovanje v raznih vrstah knjižnic — pre d avanja in vaje, m orda tudi v več sem inarjih), 3. bibliografija im do-' kum entaoija (razvoj tiskarstva in založništva, razvoj znanstvenih disciplin, bibliografska teorija in delo ter njem razvoj, vrste biblio grafij, teoretične osnove dokumen tacije, dokum entacijsko delo in služba — predavanja in vaje), 4. biblioterapiiia (knjiga kot objekt, knjižnica kot hraniilišče knjig, hranjenje, konserviranje in re stav riran je knjižničnega gradiva — predav anja in vaje), 5. paleo- grafija (osnova latinske im slovan ske paleografije). Poleg teh biblio tekarskih strokovnih predm etov in predm etov fakultativno izbrane druge študijske skupine, bi tisti, ki ne bi kot drugo specialnost iz b rali kake jezikovne skupine, študirali na prvi stopnji tuj jezik, vsi pa na drugi stopnji še drugi m oderni ali en klasični jezik; kot vsi drugi slušatelji filozofske fa kultete pa bi bili tudi naišii kandi dati dolžni vpisovati še uvod v družbene vede, pedagogiko im m e todiko in predvojaško vzgojo.
RkJQdWJsaXNoZXIy