URN_NBN_SI_DOC-U6L59CQ7

(Ne)prodornost notranjih revizorjev 49 novih znanjih (pravni, projektni menedžment, intelektualna lastnina, okrepljeno znanje o psihologiji človeka, o sistemih in metodah IT; o prevarah; specifična znanja v dejavnostih); potrebno je optimalno vključevanje prvin (resursov) in orodij v učinkovitejše obvladovanje znanja; demografske slabosti, potrebe po daljši delovni dobi kažejo na nevarnost pomanjkanja strokovnih, torej tudi revizijskih kadrov; • revizijska orodj a 5 : (o)krepitev dela revizorja z IT; zaščita in varovanje podatkov; preverjanje v razmerah povezanih rešitev na področjih informacijske in komunikacijske tehnologije; uporaba mednarodno uveljavljenih rešitev (samoocenjevanje, revizija obvladovanja tveganj v poslovnih procesih; kvantitativne metode presojanja; preventivno obravnavanje gospodarskega kriminala; uporaba orodij za načrtovanje in uresničevanje ter dokumentiranje ob podpori IT-tehnologije (metode avtomatičnega preverjanja, continuous auditing in drugo); • kakovost in standardi v notranji reviziji: mednarodni standardi so ključne norme za nadaljnji razvoj stroke in merilo profesionalnosti in preglednosti v delovanju notranje revizije. 1.2. Predpostavke in omejitve Pri razumnem razmišljanju moramo v izhodišču postaviti predpostavke in omejitve, ker je obravnavani sistem in njihov problem praviloma zelo kompleksen, prepleten in ni mogoče hkrati govoriti o vseh njegovih razsežnostih. Poleg tega se zavedamo, da predpostavke in omejitve lahko vodijo do bistvenih razlik v mišljenju o isti zadevi. 1.2.1. P REDPOSTAVKE Zmotno je mišljenje ali celo trditev, da o neki stvari obstaja le ena resnica, še zmotneje je razmišljati, da je naša resnica edino pravilna in zveličavna. To je (pre)huda predpostavka in je težko razpravljati o tem, kaj je prav oz. pravilno, saj je v takem primeru resnica v domeni enega človeka ali skupine ljudi, ki si lastijo to moč. Sprejemljiva je predpostavka, da ima vsakdo pravico razmišljati in si ustvarjati svoj pogled, razen če s tem ne posega in ogroža enake pravice drugim. Pri nazornem in prepričljivem razmišljanju si moramo naprej postaviti izhodišče, to je predpostavko, na kateri gradimo svojo predstavo in sodbo o proučevani stvari, za katero vnaprej vemo, da absolutne resnice ne bomo našli. Če tega ne storimo, smo v razmišljanjih nedorečeni, dvoumni, nerazumljeni in lahko tudi 5 Revizijska orodja razumemo kot nabor sodobnih, razpoložljivih in za revizijo primernih načinov, metod in tehnik strokovnega ravnanja, ki so notranjemu revizorju na razpolago pri uresničevanju namena in ciljev posameznih nalog.

RkJQdWJsaXNoZXIy