URN_NBN_SI_DOC-U6L59CQ7
SIR * IUS, november 2016 90 istočasno oseba, ki nadzira tistega, ki pridobiva določeno znanje. Mentorstvo naj bo neformalno. Motiviranje in zadržanje odličnih članov notranje revizijske skupine je stvar, ki je pogosto še najmanj odvisna od vodje notranje revizije. Seveda pa ga to ne sme odvrniti od tega, da bi pripravil predlog motiviranja in zadržanja in kot dober gospodar poskrbel za njegovo izvedbo. So namreč posamezniki, ki jim največ pomeni zaslužek, pa tudi taki, ki jim več pomeni priznanje, dodatno izobraževanje, premakljiv delovni čas, možnost ravnotežja med zasebnim in profesionalnim življenjem. Upravljanje talentov je lahko del Programa zagotavljanja in izboljševanja kakovosti. 4.2. Notranja revizija in druga obrambna linija Notranja revizija in druga obrambna linija (angl. Internal Audit and the Second Line of Defense ) je dodatno navodilo, ki je izšlo v januarju 2016. Model treh obrambnih linij se v marsikateri slovenski organizaciji pogosto uporablja. Predstavlja enega od načinov za dobro upravljanje. Opisuje namreč način delitve odgovornosti med posamezne ravni organizacije in poti poročanja. Če organizacija ravna skladno s tem modelom, lahko notranji revizor model uporabi kot osnovo pri podajanju celovitega mnenja, kjer se bo zanašal 3 tudi na druge dajalce zagotovil. Pri presoji delovanja druge obrambne linije lahko vodja notranje revizije zazna tako področja, kjer ni ustreznega nadzora, kot tudi področja, kjer se nadzor podvaja. Notranji revizor mora v tem primeru skladno s standardom 2100 vodstvu priporočati izboljšave upravljanja organizacije, upravljanja tveganj in notranjih kontrol. Rezultat izboljšav naj bo sodelovanje med organizacijskimi enotami, da bi se izognili podvajanju dela in razdelitvi odgovornosti za primerna zagotovila ob ustreznem zagotavljanju neodvisnosti in nepristranskosti. V praksi se namreč pogosto dogaja, da se od notranjega revizorja pričakuje, da bo prevzel del odgovornosti druge obrambne linije. Zahteve so največkrat odraz majhnosti organizacije in regulativnih zahtev, ki pričakujejo vpeljavo določenih funkcij (npr. upravljanje tveganj, skladnost). Če se od notranjega revizorja pričakuje sprejem dodatnih nalog, se mora notranji revizor o tem najprej temeljito pogovoriti s poslovodstvom in organom nadzora in 3 Pri tem lahko notranji revizor ravna skladno z dodatnim (strokovnim) navodilom Opiranje notranje revizije na druge dajalce zagotovil.
RkJQdWJsaXNoZXIy