URN_NBN_SI_DOC-UQQD4PDX

3. D ruštvo si m ora prizadevati, da bo organizacijska povezava nekdanjih študijskih in ljudskih knjižnic v tip osrednje splošno­ izobraževalne knjižnice čim prej privedla tudi do nove vsebinske de­ litve dela in do racionalne organizacije dela. 4. Dosedanji uspehi bibliobusne knjižne ponudbe na terenu so dokazali upravičenost razvijanja takšne oblike bližanja knjige bralcu. Vsa knjižničarska d ruštv a si bodo prizadevala, da se biblio- busna služba razširi na vse slovensko ozemlje, saj se bo le na ta način knjiga približala krajanom oddaljenejših naselij. 5. Regionalna povezava m ed knjižnicam i še ni dovolj zaživela, čeprav je njen pom en za kvalitetnejšo knjižničarsko službo zelo po­ memben. P ri tem gre zlasti za sistem atično nabavo jugoslovanske in tu je lite ratu re za m edknjižnično izposojo, pomoč p ri razstavah, medsebojno izm enjavo razstav, izm enjavo drugih oblik k u lturn ih in propagandnih akcij te r podobno. Opozoriti je treba družbenopoli­ tične organizacije in skupnosti na že obsoječe pobude, da jih podpro. 6. Slovenski knjižničarji ugotavljam o, da se ideja, porojena ob akciji »Človek — delo — kultura«, o organiziranju čimvečjega šte­ vila knjižnic, sklada s koncepcijo razvoja slovenskega knjižničarstva. Pobudo je treb a podpreti z vsemi strokovnim i izkušnjam i in jo vgra­ diti v vsa naša prizadevanja, približati knjigo občanu. 7. P ri razvijanju knjižnic na dvojezičnem področju naj vsa skrb velja enakopravnem u in enakovrednem u obravnavanju narodov in narodnosti, prav tako pa bo potrebno poskrbeti tudi za knjigo, na­ m enjeno našim rojakom na tujem . 8. Odkup domače literatu re za splošnoizobraževalne knjižnice je z akcijo K ulturne skupnosti Slovenije dosegel pozitivne rezultate, zlasti ker prinaša v knjižnice večje število družboslovne literature. K njižnice pa bodo m orale s svoje strani posvetiti vso skrb kvalitetni ponudbi te literature. 9. Dosedanji rezultati na področju šolskega knjižničarstva niso zadovoljivi. Predvsem gre za nerešeno vprašanje financiranja de­ javnosti šolske knjižnice in tudi statusa šolskega knjižničarja kot pe­ dagoškega delavca. D ruštvo bibliotekarjev Slovenije naj prek ustrezne strokovne komisije in v sodelovanju z republiško matično službo poskrbi za tesnejšo povezavo z republiškim Zavodom za šol­ stvo in drugim i prosvetno pedagoškim i službam i v republiki. 10. U gotavljanje potreb uporabnikov je naloga, ki naj se ji po­ sveča vsa skrb zlasti v univerzitetnih knjižnicah. Knjižnice naj v tem smislu skrbe v prvi v rsti za ustrezno knjižnično zalogo, razen tega pa še za dostopnost do celotnega londa, za ustrezno število izvodov, za daljši odpiralni čas, za urejeno inform acijsko službo in za redno uvajanje uporabnikov.

RkJQdWJsaXNoZXIy