URN_NBN_SI_DOC-VVBUMBQR

Deklica zjutraj steče na travnik, da bi se igrala. Srečuje različne živali (kobi­ lico, zajčka, šojo...), vsako poprosi, "igraj se z menoj", toda vse živali zbežijo, ko zaslišijo dekličin glas. Deklica žalostna obsedi ob rib n iku in tiho opazuje hroščka, ki brazda po gladini vode... Počasi se vse živali vrnejo in približajo deklici, ki se ni prem aknila in ni spregovorila in ... potem se vse živali igrajo z njo. S to pravljico smo že delali v starostno mešani skupini v vrtcu: začeli smo s pripovedjo ob slikanici, ob vsaki živalci smo se skušali spom niti kake pes­ mice, uganke ali pravljice, povedali smo si kaj zanim ivega o njej, oponašali smo jo, anim irali, pom agali smo si z lutko, sami smo izdelovali lutke, razširjali smo krog živali z novim i, ki so nam bližje in jih bolje poznamo... končali smo s "pravo predstavo" te pravljice, s sceno, lutkam i, igralci, glas­ beno spremljavo, gledališkim i vstopnicami in občinstvom, ki so b ili otroci iz vsega vrtca. Mesec in pol je trajalo, preden so otroci pravljico izživeli. Na letošnjem Strokovnem posvetovanju Zveze bibliotekarskih društev Slo­ venije smo to pravljico uporabili v učni delavnici v petek, 25. septembra dopoldne in sicer s skupino starejših sredinčkov iz vrtca, ki te pravljice v resnici še niso poznali. V četrtek, 24. septembra pa smo g ra d ili "igralno uro s knjigo" na temo jesen z otroki 3. razreda osnovne šole. V odilni m o tivi v naši jeseni so b ili žito (kruh), kro m p ir in jabolka. T rdim o namreč (in smo v nekaj letih v praksi preverili), da so take igralne ure s knjigo lahko pravljično-knjižno jedro, ki ga je moč vklju čiti in razvijati ne le v vzgojnem procesu v vrtcu, am pak tudi v izobraževalnem procesu v nižjih razredih osnovne šole, predvsem v so­ dobnejših oblikah pouka, ki so bolj po m eri otrok.

RkJQdWJsaXNoZXIy