URN_NBN_SI_DOC-ZSCBETVC

Pod nazivi dokum entalist ali inform acijski svetovalec si ne znajo predstavljati pravega profila delavca. Kako se organizirati, da bom o učinkovito delali? Izhajati je potrebno iz zahtev uporabnika in ne več iz števila enot gradiva ter analizirati potrebe dejanskih in potencialnih uporabnikov. G radivo je treba nabav­ ljati glede na analize, oz. dokazane potrebe. Poslovanje knjižnice mora biti usm erjeno v posredovanje inform acij. Za ustrezno izvajanje inform acijskih storitev so potrebni pravi kadri: visok profil delavca za inform acijsko delo, računalniško obdelavo podatkov, za privzgajanje bralnih navad občanov: skratka, kadri za bolj agresivno izvajanje inform acijskih uslug. 2. Inform acijske usluge Inform atizacija ni zajela sam o delovnega mesta, am pak tudi zasebno življenje. N ajpom em bnejše značilnosti nove dobe so: - znanje, ki ga bo po obsegu vedno več in bo naraščalo hitreje kot kdajkoli prej - kom pleksnost, ki se bo kot rezultat hitrega naraščanja znanja odražala v visoki specializaciji. Posledica tega bo tudi izredno hiter tek dogodkov in kratki odzivni časi. Kako se bo to odražalo v knjižničarstvu? - naše odločanje bo m oralo biti pogostejše in hitrejše - potrebna bo večja prilagodljivost zahtevnejšem u uporabniku - način, kako pridobivam o prim arne in sekundarne inform acije iz okolja, se bo moral sprem eniti. Togo navezanost na norm ative bom o morali prerasti z zdravo nabavno politiko, ki ji bo osrednji norm ativ uporabnik iz njenega okolja. Tu bi kar citirala Bogom ira Koželja in Ireno M arinko, ki v svojem članku pravita takole: "2e večkrat je bilo slišati o preveč klasični organiziranosti knjižničarstva, oz. knjižnic, ki posvečajo večjo pozornost številu gradiva, bibliografskem u opisu inform acije, fizični obliki gradiva, prostorski ureditvi knjižnic, kot pa vsebini gradiva ali obdelani inform aciji. To je v precejšnji meri posledica pretekle arhivsko usm erjene organizacije dela v knjižnici, ki se je šele z uvajanjem računalništva začela um ikati načelu, da je potrebno število gradiva om ejiti, uporabniku pa posredovati več inform acij". Pri uporabi inform acij še vedno prednjačijo znanstvene inform acije, kar je gotovo odraz (bolje) razvitega ZTI-sistem a. Prem alo pa skrbim o za tistega uporabnika, ki se ne "znajde", ker m ogoče tudi po naši krivdi ne pozna delovanja KIS v takšni

RkJQdWJsaXNoZXIy