URN_NBN_SI_DOC-ZSROSRAS
1 . Uvod Preskrba in dostopnost kvalitetnega in ustreznega gradiva, ki je pom em bno za zadovoljitev potreb učnega načrta učencev in učiteljev, je tem eljna naloga šolske knjižnice. Cilj knjižnične vzgoje uporabnikov je nam reč sam ostojno učenje, ki temelji n a uporabi različnih inform acijskih virov. Z ato je pri oblikovanju knjižnične zbirke potrebn o načrtovati različne vrste gradiva, da so na enem m estu zbrani tako u strezna tehnologija, ki om ogoča uporabo različnih m edijev, kot tu d i tu d i vse vrste gradiva, ki sestavlja zbirko v šolski knjižnici. 2. Zbirka - viri in op rem a Knjižnični inform acijski viri so osnova in orodje, s pom očjo katerih šolski knjižničarji približujejo ideje in inform acije učencem in učiteljem. Zbirka odseva inform acijsko osnovo in p rogram šole. D andanes zbirke ne obsegajo le knjižnih in neknjižnih gradiv (avdio, video, elektronske informacije), am pak tu d i oprem o, ki je potreb na za upravljanje, projekcijo in uporabo gradiva. Vse vrste gradiv in oprem e so del zbirke šolske knjižnice. Inform acije so lahko dostopne skozi elektronske m edije, telekom unikacije ali satelitski sprejem. Tako dostopne inform acijske vire im enujem o inform a cijski servisi. 2.1. Pomen zbirke Učenci m orajo im eti dostop do širokega izbora inform acijskih virov. Oboji, učenci in učitelji, so upravičeni d o zbirke, ki jim om ogoča dostop do tekočih, aktualnih in prim ernih virov in inform acij, ki bodo zadovoljili njihove izo braževalne potrebe in interese, in se ujem ali z njihovim i individ ualn im i učnim i navadam i. Pri tem so bistveni tisti viri, ki pokrivajo vse p rim arne tem e, ki jih zahteva učni načrt, in predstavljajo različne poglede na te teme. Zbirka vsebuje leposlovne in strokovne knjige, periodiko, pam flete, rokopise, poročila, pos terje, m ikrooblike, učbenike (osnovne in dodatne), delovne zvezke, m ultim e- dijske kom plete ali orodja, avdio in video posnetke, filme, diapozitive, računalniške diske ali diskete, lokalno izdelano gradivo in ostalo knjižno in neknjižno gradivo v različnih oblikah. Z aradi neprestanih sprem em b in tehnološkega n apredk a v zbirke šolske 172 knjižnice vključujem o nove oblike, kot so kom paktni diski, videodiski, ♦
RkJQdWJsaXNoZXIy