zumer.pdf
Knjižnica 44(2000)4 - avtomatiziranost izposoje, - vključenost v vzajemni katalog, - vpliv avtomatizacije na strokovno in osebno rast zaposlenih. 5.2 Namen raziskave Sodobna informacijska tehnologija postaja v zadnjem desetletju sestavni in nujni del šolstva in se vključuje na vsa področja poučevanja in v vse procese na šolah. Vpeljevanje informacijske tehnologije v šolske knjižnice je bilo v primerjavi z drugimi predmetnimi področji šolstva med prvimi. Vendar se v zadnjih letih informacijska tehnologija bliskovito in udarno vključuje v vsa predmetna področja. Za šolske knjižnice tega ne moremo trditi, saj imamo v slovenskem prostoru samo tri vzorčne srednješolske knjižnice in nobene osnovnošolske, ki so se sposobne vključevati v vzgojnoizobraževalni proces po vseh zahtevanih kriterijih, med tem ko se jim druge približujejo le v posamez- nih zahtevah. Nujno je, da se tudi šolske knjižnice vključijo v splet aktivnosti vključevanja šolstva v informacijsko družbo, saj je mednarodna multikonferen- ca Informacijska družba '99 minila brez prisotnosti šolskih knjižničarjev (Vzgoja..., 1999). Dejstvo, da šolske knjižnice še nimajo v celoti ustrezne informacijske tehnologije niti ne spremljajo in se ne vključujejo v sodobne informacijske trende lahko negativno vpliva na razvoj šolskih knjižnic v okviru šolskega sistema ali ga celo ustavi. Vključevanje pa je mogoče le ob nenehnem izboljševanju informacijske ter programske tehnologije v šolskih knjižnicah, vzporedno z usposabljanjem in zadostnim številom kadrovsko ustreznih bibliotekarjev. 5.3 Opredelitev hipotez 1. Šolske knjižnice še niso ustrezno informacijsko in komunikacijsko opremljene za izvajanje vseh postopkov in za enakovredno vključevanje v vzgojnoizobraževalni proces oz. za spodbujanje uporabe iskanja informacij za potrebe oblikovanja novih znanj. 2. Avtomatizacija obdelave knjižničnega gradiva vključuje v vseh šolskih knjižnicah monografije, deloma tudi video in avdio gradivo ter CD in CD- ROMe, nizek odstotek šolskih knjižnic obdeluje serijske publikacije ter članke. Šolske knjižnice večinoma še niso računalniško obdelale vsega knjižničnega gradiva. To velja posebej za knjižnice, kjer je avtomatizacija obdelave gradiva potekala brez dodatnih delovnih moči. 126
RkJQdWJsaXNoZXIy