zumer.pdf

Knjižnica 44(2000)4 - Šolski knjižničarji so pridobili nova znanja za strokovno delo, dvignil pa seje tudi nivo kvalitete njihovega življenja. Uvajanje informacijske tehnologije v šolske knjižnice je vplivalo tudi na dvig znanj na drugih področjih, in sicer: - 97 ali 88,9 % anketirancev je dobilo nova znanja s področja računalništva za delo v šolski knjižnici, - 46 ali 42,2 % anketiranih meni, da so dobili tudi nova računalniška znanja, ki niso neposredno potrebna za delo v šolski knjižnici, - 43 ali 39,5 % anketiranih pa je dobilo nova bibliotekarska znanja, - 32 ali 29,4 % anketiranih je dobilo nova interdisciplinarna znanja na drugih predmetnih področjih, ki se poučujejo v šoli, - 1 ali 0,9 % anketiranih ugotavlja, da ni prišlo do nikakršnih sprememb, - 1 ali 0,9 % anketiranih je zapisalo, da je na strokovnem področju nazadoval, - naslednji 1 ali 0,9 % anketirani pa ne more odgovoriti, ker je v knjižnici zaposlen šele mesec dni. Spremembe na delovnem mestu vplivajo tudi na življenje posameznika. Zato nas je zanimalo, če je prišlo in do kakšnih sprememb je prišlo v njihovem življenju. Rezultati so naslednji: - 55 ali 50,5 % anketiranih meni, da so dobili nova pedagoška znanja, iz česar lahko sklepamo na večjo stopnjo suverenosti in kvalitetnejše vključevanje šolskih knjižničarjev v vzgojnoizobraževalni proces, - 36 ali 33,01 % anketiranih meni, da so pridobili nova znanja na psihološkem področju, kar je ravno tako povezano s pozitivnim vključevanjem knjižničarja v vzgojnoizobraževalni proces šole, še posebej na osnovi medsebojnih odnosov in komunikacije vseh sodelujočih v delovnem procesu. - 31 ali 28,4 % anketiranih meni, da se je izboljšala njihova samopodoba, za katero pa smemo sklepati, da je povezana z novo pridobljenimi znanji ne glede na strokovno področje, - 17 ali 15,6 % jih meni, da ni prišlo do nikakršnih sprememb, - 6 ali 5,5 % jih je napisalo, da imajo sedaj manj časa za svoj osebnostni razvoj, - 3 ali 2,8 % anketiranih je napisalo svoja mnenja, in sicer: - da je prišlo do sprememb, ne navaja, do kakšnih, vendar meni, da nanje ni vplivala avtomatizacija knjižnice, - "dobro se počutim, ko lahko ažurneje in kvalitetneje zadovoljim informacijske potrebe uporabnikov", - "vedno več mi nalagajo dela", - nobeden pa ne meni, da je na osebnostnem področju nazadoval. 132

RkJQdWJsaXNoZXIy