zumer.pdf

Žumer, F. Vpliv sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije na knjižnice osnovnih šol Precej višji je tudi odstotek knjižnic, kjer poteka (ni še dokončana!) le računal- niška obdelava knjižnične zbirke, ni pa še uvedena avtomatizirana izposoja, saj je takih knjižnic 38 ali 34,5 % anketiranih. Dobljeni rezultati raziskave nam morejo in morajo biti orientacija pri nadaljnjih aktivnostih šolskih knjižnic, in sicer: - šolske knjižnice naj pridobijo v čim krajšem času ustrezno informacijsko tehnologijo kot prvi pogoj za avtomatizacijo vseh delovnih procesov in se vključitjo v sistem COBISS; - sistematično naj se zagotovijo dodatne delovne moči, v obliki "mobilnih bibliotekarjev", da se bo kar najhitreje, devetletka je že tu!, obdelala knjižnična zbirka v celoti in izvajala avtomatizirana izposoja knjižničnega gradiva kot osnovni pogoj za izvajanje medpredmetnega področja knjižnična informacijska znanja in izbirnega predmeta informacijsko opismenjevanje; šolskim knjižničarjem brez ustrezne visokošolske bibliotekarske izobrazbe ponuditi in omogočiti pridobitev dodatnih bibliotekarskih, informacijskih in psiholoških znanj. 8 Citirani viri 1. Grey, A. (1999). Informacijska doba in izobraževanje. Organizacija, 32(8 - 9), 419-428. 2. Muha, S., Rajkovič, V., & Florjančič, J. (1999). Kakovost šole v luči informacijske pismenosti. Organizacija, 32(8-9), 440-444. 3. Roggen, I. (1999). Specialization course in Web sociology and social informatics. Pridobljeno 19.12.1999 s spletne strani: http://www.uio.no/~iroggen/WebsociologyINFOeng.html 4. Rugelj, M. (1991). Ob prihodu računalnika na izposojevalni pult. Knjižnica, 35(2-3), 87-94. 5. Stružnik, E. (1996). Idejni načrt razvoja slovenskih šolskih knjižnic dobiva svojo podobo v naših šolah. Šolska knjižnica, 6(4), 27. 6. Učenje - skriti zaklad: poročilo Mednarodne komisije o izobraževanju za enaindvajseto stoletje, pripravljeno za Unesco. (1996). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport. 7. Vzgoja in izobraževanje v informacijski družbi. (1999). Pridobljeno 19.12.1999 s spletne strani: http://lopesl.fov.uni-mb.si/is99/org 8. Žumer, F. (1999). Marketinška usmerjenost šolskih knjižnic. Šolska knjižnica, 9(3-4), 117-126. 135

RkJQdWJsaXNoZXIy