zumer.pdf
Knjižnica 44(2000)4 Professional article UDC 027.8:004(497.4) Abstract The article presents the information and communication equipment in primary school libraries and the end usage of the above mentioned technology. A detailed research, including 109 primary schools throughout Slovenia, was performed. The research showed that the schools do not have the basic information technology needed to per- form the latest and up-to-date services. Not a single library, included in the research, has a completely automated library collection. But the percentage of libraries, which do not perform automated lending and do not use the various offered possibilites of the already existing technology, automated collections and on-line library, is signifi- cantly lower. A systematic solution of the present situation is needed. Only in this way will school libraries be successfully included in the educational system of schools and will be able to perform the library inter-subject information knowledge and informa- tion literacy programs in the new nine-year primary school. Key words: primary school libraries, information technology, communication, tech- nologies, Slovenia 1 Uvod Danes, v informacijski dobi, si težko predstavljamo življenje in opravljanje nalog v osebnem življenju in pri svojem poklicu brez pomoči sodobnih tehnologij. Tudi šola kot sistem je morala sprejeti nov izziv časa in v vsa področja dela vključiti novosti na področju informatike. V posamezna predmetna področja poučevanja se je tehnologija vključevala v različnem kronološkem zaporedju in z različno stopnjo intenzitete v posameznih obdobjih. Glede na izkušnje, ki jih imam v šolski knjižnici, menim, da so se šolske knjižnice v primerjavi z drugimi področji poučevanja vključile v dogajanja informacijske družbe v njenem zgodnejšem obdobju. Ob pogledu na opravljeno delo v pretek- lih letih in ob istočasni primerjavi z drugimi področji sklepam, da se ne samo avtomatizacija, ampak predvsem spremljajoča dogajanja šolskih knjižnic ne dotikajo več tako intenzivno, oz. da na določenih področjih ne sledijo razvojnim trendom. Pogoj za vsestransko vključevanje v informacijsko družbo je najprej v celoti avtomatizirana knjižnična zbirka in izposoja z vključevanjem v knjižnični informacijski sistem. To je šele pogoj, da se šolska knjižnica lahko vključi v vzgojnoizobraževalni proces in uporabnikom ponudi informacije, ki so osnova za izpeljavo kvalitetnega pouka in vseh drugih aktivnosti vsake šole. 118
RkJQdWJsaXNoZXIy