zumer.pdf

Žumer, F. Vpliv sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije na knjižnice osnovnih šol Sodobna informacijska tehnologija ne vpliva le na delovne procese v ožjem smislu, ampak ima vpliv tudi v širšem družbenem kontekstu, torej tudi na delovnem mestu. Ob želji po doseganju čim boljših rezultatov se pogosto pozablja na medsebojne odnose, ki pa so izjemno pomembni. Ljudje niso del stroja, ampak sodelavci pri doseganju skupnih ciljev organizacije. Zadovoljstvo na delovnem mestu se odraža tudi v samih rezultatih dela, zato je zadovoljen delavec tudi dober delavec. V raziskavi me je zato tudi zanimalo, če je in kako je spremenjena tehnologija vplivala na osebnostni razvoj osnovnošolskih knjižničarjev. 2 Sodobna informacijska in komunikacijska tehnologija Informacijska doba bistveno vpliva tudi na področje knjižničarstva ter vzgoje in izobraževanja, saj z uporabo sodobnih informacijskih tehnologij prihaja do bistvenih sprememb v pojmovanju na vseh področjih našega življenja. Knjižničar zaradi tega ne izgublja na pomenu, nasprotno, vedno bolj je potrebno njegovo široko znanje in razgledanost na strokovnih bibliotekarskih, informacijskih, tehnoloških in jezikovnih področjih, če želi zadovoljiti tudi vedno zahtevnejše uporabnike in jim nuditi ustrezne informacije. Poznavanje informacijske tehnologije je vplivalo tudi na šolske knjižničarje. Postavljeni so v novo delovno in socialno okolje z novo, drugačno in hitro spreminjajojočo se tehnologijo. Vse to tudi od knjižničarja zahteva sposobnost hitrega prilagajanja spremenjenim pogojem dela. Knjižničar mora: - poznati in uporabljati osebni računalnik in različno tehnologijo, - poznati možnosti, ki jih nudi sodobna informacijska tehnologija in z njeno uporabo ne le razširiti, temveč tudi izboljšati kakovost ponudbe šolske knjižnice, - zavedati se nujnosti permanentnega izobraževanja ob novi informacijski tehnologiji, - znati vključevati informacijsko tehnologijo v vzgojnoizobraževalni proces šole, - zaznati in zavedati se njenega socialnega vpliva na posameznika - knjižničar- ja in uporabnike šolske knjižnice, organizacijo in družbeno skupnost, - zavedati se posledic, ki jih spremenjena informacijska tehnologija prinaša v življenje in v delo posameznika - knjižničarja in uporabnike šolske knjižni- ce, organizacije in širše družbene skupnosti, 119

RkJQdWJsaXNoZXIy