zumer.pdf
Knjižnica 44(2000)4 - znati se prilagoditi spremenjenemu načinu dela in življenja z namenom oplemenititi svoje delo in življenje. 3 Vpliv informacijske tehnologije na uporabnike Področje znanstvenega proučevanja informacijske tehnologije je bilo prvotno omejeno zgolj na tehnično plat, na raziskovanje in odkrivanje novih načinov za shranjevanje, prenos, obdelavo in distribucijo podatkov in informacij. Pod- ročje proučevanja in raziskovanja pa se hitro širi, saj vsaka tehnologija vpliva na družbo, zato danes na informacijsko tehnologijo gledamo širše, kajti tudi med družboslovjem in naravoslovjem prihaja do prepletanja znanstvenih ugotovitev (Roggen, 1999). 4 Vpeljevanje informacijske tehnologije v šolske knjižnice V informacijskem sistemu informacijska tehnologija predstavlja le orodje, ki omogoča uspešno delovanje sistemov. Boljša informacijska tehnologija vsekakor omogoča boljše in hitrejše kroženje informacij, znanj in spoznanj. Omogoča rast človekovih umskih sposobnosti. Šolske knjižnice lahko pri tem odigrajo pomembno vlogo, saj morajo pripraviti učence in učitelje na življenje v informacijski družbi. Izkoristiti morajo prednosti nove informacijske tehnologije za kakovostnejši vstop šolskih knjižnic v vzgojnoizobraževalni sistem. Ustrezno izbrana in funkcionalno umeščena informacijska tehnologija ustreza štirim stebrom izobraževanja po Unescu (Učenje..., 1996): - učiti se, da bi vedeli, kar pomeni, da učenje ni usmerjeno le v pridobivanje, organiziranje in urejanje informacij, ampak tudi v sposobnosti uporabiti informacije v novih okoljih. Znanje človeku omogoča razumeti svet, ki ga obdaja, obenem pa mu nudi zadovoljstvo in ugodje zaradi obvladovanja le- tega. Razširitev znanj omogoča posamezniku boljše razumevanje okolja, spodbuja radovednost, razvija kritično mišljenje in presojanje. Poplava informacij ne onemogoča integriranja vseh novih informacij, ampak zahteva od posameznika temeljna znanja, s pomočjo katerih bo sposoben iz množice novih znanj izbrati zanj v konkretni situaciji le relevantna znanja in jih uporabiti v nadaljnjem procesu izobraževanja; - učiti se, da bi znali delati, kar pomeni, da posameznik zna ustvarjalno delovati v svojem okolju in prenašati znanje, pridobljeno v procesu izobraževanja, v dejansko situacijo, kjer dela; 120
RkJQdWJsaXNoZXIy