zumer.pdf
Žumer, F. Vpliv sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije na knjižnice osnovnih šol kasneje so bili organizirani številni enodnevni seminarji, kjer so knjižničarji dobili ustrezno programsko opremo in navodila za delo. Pridruženo članstvo v sistemu COBISS je izjemno pomembno tudi za šolske knjižnice: - omogoča neposredno preslikavo bibliografskih opisov iz vzajemne baze v lokalno podatkovno zbirko, - skrajša se čas obdelave posameznih enot, - omogoča višji nivo kvalitete zapisov, - ureja usklajenost z mednarodnimi standardi, - poenotena obdelava v slovenskem knjižničnem prostoru. Avtor programske podpore, podjetje SAOP, je v naslednjih letih na osnovi povezovanja s srednješolsko knjižnico Nova Gorica program popravljalo, zadnja verzija 4.15 pa je bila narejena v decembru 1999. 4.2 Kronološki pregled Ena od petih podskupin predmetne skupine za knjižnično dejavnost, podskupina za računalniško podprto šolsko knjižnico, ki je začela delovati v avgustu 1990 in je izvajala projekt Šolnica, je vključevala pet srednjih in tri osnovne šole. Nabava ustrezne informacijske tehnologije je bila sistemsko organizirana za pet srednjih šol, medtem ko so bile osnovne šole prepuščene individualnim pogajanjem z ustanovitelji. V letih 1991 do 1993 je bilo opremljanje šolskih knjižnic prepuščeno šolam samim in šele z uvedbo šolskega tolarja v letu 1994 se je pričela načrtna avtomatizacija šolskih knjižnic. Kljub temu je 355 šol 4 (Stružnik, 1996) samih poskrbelo za avtomatizacijo šolskih knjižnic s programom Šolska knjižnica. Vzporedno s tem so se pojavili tudi drugi programi za obdelavo gradiva in le te je imelo 70 šol, 5 šol pa je bilo aktivno vključenih v sistem COBISS. Skupaj je bilo avtomatiziranih 410 šolskih knjižnic, medtem ko je bilo 155 šolskih knjižnic še brez potrebne strojne in programske opreme.. V letu 1994 je prišlo do avtomatizacije v naslednjih 10 osnovnošolskih in 15 srednješolskih knjižnicah, v letu 1995 je s pomočjo Ministrstva za šolstvo in šport dobilo strojno in programsko opremo nadaljnjih 15 osnovnih in 29 srednjih šol. V letu 1996 so bile avtomatizirane vse srednje šole, 61 4 Podatki veljajo za osnovne in srednje šole skupaj. 123
RkJQdWJsaXNoZXIy