zumer.pdf

Knjižnica 44(2000)4 osnovnošolskih knjižnic pa še ni imelo ustrezne strojne in programske opreme. Vmes je prišlo do posodabljanja obstoječega programa z verzijo 4.11 v vseh šolskih knjižnicah, ki so že imele nižje verzije programskega paketa, tako da je bilo ob koncu leta 2996 avtomatiziranih 447 šolskih knjižnic, katerim je bilo tudi omogočeno pridruženo članstvo v sistemu COBISS. Vendar do pravega sodelovanja in dogovora na ravni ministrstva kljub sodelovanja IZUM-a pri Idejnem načrtu razvoja slovenskih šolskih knjižnic ni prišlo. Dejansko število pridruženih članic je bilo 56 in 7 polnopravnih članic. V letu 2997 (Seljak, 1997) se je povečalo število pridruženih članic na 127 šolskih knjižnic, med tem ko je bilo aktivnih članic še vedno le 8. Tudi ob koncu leta 2999 oz. januara 2000 še niso vse šolske knjižnice avtomatizirane, saj je brez avtomatizirane obdelave knjižničnega gradiva še 25 5 knjižnic osnovnih šol, kar predstavlja 5,63 vseh osnovnošolskih knjižnic v Sloveniji 6 . Srednješolske knjižnice so že v celoti avtomatizirane. V sistemu COBISS ima 19 srednješolskih knjižnic polnopravno članstvo, med tem ko je 237 šolskih knjižnic pridruženih članic 7 sistema COBISS. Med njimi je 68 srednješolskih knjižnic in 249 osnovnošolskih knjižnic, kar predstavlja le 33,55 % vseh osnovnošolskih knjižnic v Sloveniji. 5 Opis poteka raziskave 5.1 Opis problematike Podatki v prejšnjem poglavju kažejo, da v desetletnem obdobju, tj. od začetka avtomatizacije slovenskih šolskih knjižnic leta 1990 do konca leta 1999 še vedno nimajo vse šolske knjižnice avtomatiziranih procesov, še manjše pa je število šolskih knjižnic z informacijskimi možnostmi direktnega vključevanja v knjižnični informacijski sistem. Informacijska tehnologija se v šolskih knjižnicah more in tudi mora uporabljati za izboljšanje kakovosti dela šolske knjižnice. Pri vključevanju šolske knjižnice v vzgojnoizobraževalni proces se informacijska tehnologija uporablja kot pripomoček za učenje in kot pripomo- ček pri učenju. Z avtomatizacijo šolske knjižnice se prispeva tudi k višjemu nivoju učinkovitosti, sodobnosti in kvaliteti ponudb šolske knjižnice. Njena 5 Podatki zavoda RS za šolstvo dne 6. 1. 2000. 6 Po podatkih Zavoda RS za šolstvo je v Sloveniji v šolskem letu 1999/2000 444 osnovnih šol. 7 Stanje dne 3. 1. 2000. 124

RkJQdWJsaXNoZXIy