URN_NBN_SI_doc-5WUYT5DB

152 Knjižnica, 2018, 62 (1–2), 151–168 Zdenka Petermanec, Urban Šebjan Originality/practical implications: It was concluded that information literacy should be an integral part of the ongoing learning process and its effects should be constantly tested and improved. Keywords: components of information literacy, learning outcomes, students, education system, learning Izvleček Namen: Obvladovanje informacijske pismenosti pri študentih je ena ključnih kompe- tenc za njihovo samostojnost, kritičnost pri izbiri virov, za implementacijo novih infor- macij v obstoječe znanje in za etično uporabo virov na poti do kariere. V članku bomo izpostavili, kako obvladovanje štirih komponent informacijske pismenosti vpliva na učni uspeh študentov in kako pomembna je le-ta za njihov profesionalni razvoj. Metodologija/pristop: Študija temelji na vzorcu 197 dodiplomskih študentov. Rezultate raziskave smo analizirali z multiplo regresijsko analizo. Rezultati/analiza: Raziskava je pokazala, da je komponenta »iskanje virov« najbolj iz- razita, pri čemer pozitivno vpliva na uspešnost študentov. Omejitve raziskave: V raziskavi smo se omejili na štiri komponente informacijske pi- smenosti (teoretično znanje, prepoznavanje potreb po informacijah, iskanje informacij in vrednotenje ter uporaba informacij). Izvirnost/uporabnost raziskave: Zaradi pozitivnih učinkov informacijske pismenosti, mora le-ta postati integralni del učnega procesa, njene učinke pa je treba stalno pre- verjati in jih izboljševati. Ključne besede: komponente informacijske pismenosti, učni izidi, študenti, izobraževalni sistem, učenje 1 Introduction Information literacy (IL) research is not a new field, but it is a field that provides answers to important questions about the success of information literacy perfor- mance in the educational process currently supported by the European commis- sion (2014). Advanced information technologies are changing our lives and our work habits (Kuhlthau, 2015). Information literacy is the ability to know when information is needed in any context, and to recognise and evaluate potential sources needed to find the information. An information literate person knows how to search for information efficiently, how to retrieve, interpret and under- stand it, and how to integrate it into their existing knowledge. All of these abili- ties are a necessary outcome of the teaching process, in which students should take an active part (ACRL, 2000).

RkJQdWJsaXNoZXIy