URN_NBN_SI_doc-8C2KYDAU
Za tovrstni način dela so se odločili zato, ker želijo živo knjižnico, v k ateri bi se knjižni fond nenehno obračal. Podatki o izposoji v zad njih letih pričajo, da se knjige v knjižnici obrnejo več kot en k rat v letu. Poleg tega načrtna nabava približno 1500 enot letno dosledno oblikuje zastavljeno fiziognomijo knjižnice, saj se po eni strani do polnjujejo deficitarna strokovna področja, po drugi pa obnavljajo osnovne konceptualne zasnove knjižnice. Form atni sistem postavitve knjižnega fonda so v knjižnici opu stili; prešli so n a razm estitev po sistem u UDK, čeprav so živeli in delali le na 145,81 m 2 površine (knjižnica 85,81 m 2, čitalnica 60 m 2), so že tedaj načrtovali prosti pristop do knjižnih enot za okoli 27.500 zvezkov, k ar bi naj bil živi fond strokovne visokošolske knjižnice (letos so ga dosegli). Na novo so izdelali vse kataloge — AIK, naslovnega, UDK z geslovnikom, lokalnega — vse na m ednarodnem form atu knjižnih listkov. Postopom a so začeli načrtneje vključevati knjižnico v vzgojno- izobraževalni proces. V začetku so lahko poskrbeli le za to, da je bilo domače gradivo čim prej n a voljo, kasneje pa jim je uspevalo tudi to, da je postajala dejavnost knjižnice vidnejša — sprva z zelo skrom nim i internim i razstavam i knjižnih novosti, z razstavam i ob praznikih, ob obiskih gostujočih učiteljev, ob spom inskih dnevih. K asneje so začeli redno izdajati bilten knjižnih novosti (3—4-krat letno). Že nekaj let se študent-novinec ob prihodu na akadem ijo n aj prej seznani s knjižnico. Vsi novinci pridejo po vpisu najprej vanjo na »uvajalno delo«, kot tem u po domače pravijo na akadem iji. Uva jalno delo obsega uro predavanja (seznanitev s knjižničnim redom, z načini izposoje, s sistemom katalogov, z načini zapisovanja in iskanja itn.) te r dve uri praktičnih vaj (vsak študent m ora rešiti naloge, ki ga navajajo na sam ostojnost pri iskanju virov). Povratne inform acije knjižnici zagotavljajo, da je zasnova uvajalnega dela potrebna in koristna. Š tudenti postanejo v knjižnici domači in radi prihajajo vanjo. Različni katalogi jim ne pomenijo več neznanke, ki bi vzbujala odpor. K njižničarji se zavedajo, da m orajo n ajti m e todično še bolj dognane oblike u v ajan ja uporabnikov, tako da no vinca ne obrem enjujejo z m orda nepotrebnim i podatki, a m u vendar dajejo najpotrebnejše inform acije, da se v knjižnici znajde brez po sebne pomoči. Vse do letošnje pom ladi ni bila posebno opazna vloga, s katero se knjižnica vključuje v pedagoški proces. Tako kot celotna akade m ija je tudi knjižnica delovala v zelo težavnih prostorskih razm e- 304 Knjižnica 22(1978)3-4
RkJQdWJsaXNoZXIy