URN_NBN_SI_doc-MJTFCABS
107 P. Pavletič: Radijska oddaja o knjigah in knjižnicah kot sredstvo promocije splošne knjižnice , 95-110 Knjižnica, 57 (2013) 2-3 knjižnične promocije je to eden najpomembnejših sklopov, saj v knjižnico neposredno vabi člane in tudi potencialne uporabnike, ki bodo storitve knjižnice morda šele začeli uporabljati. Povabilo na druženje mora biti z oglaševalskega vidika oblikovano skrb- no in z namenom, da poslušalce pritegne. Teorija s področja oglaševanja priporoča uporabo oglaševalskega modela AIDA, 11 ki v angleščini pomeni Attention (pozornost), Interest (zanimanje), Desire (želja) in Action (Dejanje). »To je zaporedje reakcij, ki pote- kajo pri sprejemniku oglaševalskega sporočila.« (Kovář, 2000) Z oglasom oziroma spo- ročilom je treba najprej pritegniti pozornost (uvodna misel, vprašanje ali zvok), nato vzbuditi zanimanje (udarni stavek, ki denimo napoveduje novo storitev za uporab- nike), zadovoljiti želje uporabnika (z nečim, kar bo uporabniku nakazalo zadovoljitev tistega, kar želi ali potrebuje) ter storitev kratko in jedrnato opisati ter povedati, kaj bo uporabnik dobil z uporabo te storitve. 5.6.4 Četrti sklop Četrti, lahkotnejši sklop prinaša naslednje rubrike: • V knjižnici se je dogajalo; • Mnenje uporabnikov; • Če knjiga ne najde naslova in avtorja. Šaljive peripetije iz prostorov knjižnice, npr. nenavadna vprašanja in želje uporabni- kov, omogočajo poslušalcem-uporabnikom, da se v njih prepoznajo. Ugotovijo, da niso edini, ki imajo težave pri iskanju informacij ali se ne znajdejo v knjižnici. S tem se poskuša omiliti morebitno zadrego pred neznanjem in strah pred zastavljanjem infor- macijskih vprašanj. O preteklem dogajanju v knjižnici se poroča le ob pomembnih dogodkih, ki se jih mor- da poslušalci niso udeležili, o njih pa bi radi kaj več izvedeli. Poleg vsebine je vredno dodati tudi odzive uporabnikov ter komentirati njihova mnenja in predloge, s čimer se opozarja na ugled in odmevnost knjižnice in njenih storitev v javnosti. V lahkotnejši del oddaje spada tudi predstavitev glasbenih in filmskih novosti na knji- žnih policah. Za glasbeni predah se predvajajo dve ali tri skladbe z novih zgoščenk, kar se pospremi s kratko predstavitvijo izvajalca. Predstavitvi filmskega gradiva se lahko doda zvočna podoba ali skladba iz filma ali risanke. 11 Pridobljeno 21. decembra 2012 s spletne strani: http://en.wikipedia.org/wiki/AIDA_ (marketing).
RkJQdWJsaXNoZXIy