URN_NBN_SI_doc-MJTFCABS

96 P. Pavletič: Radio Show on Books and Libraries as a Means of Promoting the Public Library , 95-110 Library, 57 (2013) 2-3 Abstract Since 2004, the Ciril Kosmač Library of Tolmin has been continuously preparing a radio show on books and libraries on the local radio station Alpski val. The show has been used as an advertis- ing platform or as a means of primary library promotion. The radio show is regarded as one of the tools of what is termed market communication, and it is intended to provide broad public information on the services of a public library, to promote the library’s activities and holdings and to foster a reading culture. The aim of the show is to stimulate the potential user interest in visiting and using the services of a public library, to expand the circle of users and conse- quently raise the number of visits and library loans. The title of the show, its audio image, target audience, metapromotion and substantive concept are all key to planning the radio show on books and libraries. The radio show is an example of an effective tool that helps to establish the library’s ties with the local community. This example of best practices shows that it is worth pur- suing this activity in Slovenia’s public libraries and highlighting it on their websites. Keywords: library promotion, library marketing, radio shows, local radio stations, public libraries 1 Uvod Knjižnice za promocijo dejavnosti izbirajo različne poti, sredstva in orodja. K uspehu in ugledu knjižnice veliko pripomorejo kvalitetne storitve za uporabnike, s pomočjo vzpostavljanja stikov z javnostjo pa knjižnice svojo ponudbo in storitve predstavljajo širši lokalni skupnosti. Knjižnica Cirila Kosmača Tolmin od leta 2004 na lokalnem radiu neprekinjeno pripravlja radijsko oddajo, v kateri poslušalce seznanja z novicami iz sve- ta knjig in knjižnic, z novostmi na knjižnih policah, obvešča jih o dogodkih v knjižnici in predstavlja gradivo iz knjižnične zbirke. Radijsko oddajo knjižnica uporablja kot eno od sredstev knjižnične promocije. 2 Trženje knjižničnih storitev in promocija Koncept trženja je kot eden od konceptov poslovanja v drugi polovici 20. stoletja iz profitnih organizacij prodiral tudi v poslovanje neprofitnih (Kovář, 2000, str. 69). Te- meljil je na tem, da je ključ za doseganje ciljev organizacije ugotoviti potrebe in želje ciljnega trga. Neprofitne organizacije so se začele zavedati, »da nista dovolj samo nji- hov obstoj in delovanje s pomočjo proračunskega denarja, ampak morajo poslovanje prilagajati potrebam svojih uporabnikov, določati ciljne skupine, strateško planirati poslovanje, organizirati in predstavljati svoje dejavnosti« (Kovář, 2000, str. 69). O trže- nju svojih storitev so zelo zgodaj začele razmišljati tudi knjižnice, tako da ima knjižnični

RkJQdWJsaXNoZXIy