URN_NBN_SI_doc-MJTFCABS

99 P. Pavletič: Radijska oddaja o knjigah in knjižnicah kot sredstvo promocije splošne knjižnice , 95-110 Knjižnica, 57 (2013) 2-3 Uporabo radijskega medija za potrebe knjižnične promocije priporoča tudi ameriški avtor S. Sherman v knjigi ABC's of library promotion (1992). Radio je kot sredstvo mno- žične komunikacije izredno učinkovit in ima pred konkurenčnimi, vizualnimi mediji celo prednost. Avtor radijske oddaje ima popoln nadzor nad tem, kaj bo poslušalec izvedel, kako si bo informacijo predstavljal, jo občutil in ne nazadnje razumel. 3 Radijske oddaje o knjigah in knjižnicah v tujini in pri nas V ZDA so knjižnice svoje radijske oddaje začele pripravljati že v prvi polovici 20. stoletja. Direktorica newyorške občinske knjižnice Municipal Reference Library of the City of New York, Rebecca Browning Rankin, je kot ena prvih promovirala knjižnico in njene storitve prek lokalnega radijskega medija. Med letoma 1928 in 1938 je skupaj s knjižni- čarji in zunanjimi sodelavci na lokalnem radiu pripravila več kot 300 radijskih oddaj. V to odločitev jo je sprva vodilo pomanjkanje finančnih sredstev za delovanje knjižnice. Leta 1914 je knjižnica začela pospešeno promocijo, saj je želela vzbuditi zanimanje za obiskovanje in uporabo knjižničnih storitev pri mestnih funkcionarjih. Knjižnica je za potrebe promocije izdajala tedenske publikacije, bibliografije in letopise, ob po- manjkanju finančnih sredstev pa kot nalašč brezplačno uporabila za tedanje čase nov komunikacijski medij – lokalni radio. Direktorica knjižnice je začela pripravljati oddaje na občinskem radiu WNYC z namenom seznanjanja poslušalcev z delom lokalne vla- de ter seznanjanja s storitvami knjižnice in vsebinami njene zbirke. S tem korakom je knjižnica dosegla velik uspeh: podporo lokalne vlade, izjemno zanimanje potencial- nih uporabnikov ter s tem povečano število obiskovalcev in aktivnih članov knjižnice (Seaver, 2001). V 80. in 90. letih sta ameriški strokovni reviji Library journal in American libraries poro- čali o tovrstni dejavnosti knjižnic na različnih območjih Združenih držav Amerike. Med njimi je bila denimo urednica revije Booklist , ki jo izdaja združenje knjižnic American Library Association, Donna Seaman. Na začetku 90. let je enkrat na mesec pripravlja- la polurne oddaje na študentskem radiu WLUW čikaške univerze Loyola. Z namenom spodbujanja branja in obiskovanja knjižnic je predstavljala leposlovje in strokovno li- teraturo, novosti na policah knjižnic ipd. (Booklist, 1994). Iz istega razloga in v enakem obdobju je nastala tudi oddaja Check it out na radiu KQED-FM v San Franciscu. Vsak dan je poslušalcem namenila dvominutno oddajo o storitvah in delu knjižnic v San Franciscu. Poročala je o delovanju verige knjižnic okrož- ja San Mateo v Kaliforniji (Peninsula Library System) ter vabila k sodelovanju knjižničar- je posameznih knjižnic (Syndication, 1991).

RkJQdWJsaXNoZXIy