URN_NBN_SI_doc-TU6JAVFY
116 Knjižnica, 2018, 62 (1–2), 111–134 Miloš Petrovič družbene vidike uporabe informacij ter pridobiva in uporablja informacije v skla- du z eticnimi pravili in zakonskimi predpisi (ALA, 2010). Po petnajstih letih je ACRL objavil revizijo teh standardov. Namesto petih meril informacijske pismenosti leta 2016 sprejet dokument »Framework for Informati- on Literacy for Higher Education« uvaja šest okvirov (ACRL, 2016): 4 Avtoriteta je konstruirana in kontekstna Informacijski viri odražajo strokovno znanje in kredibilnost njihovih avtorjev ter so ovrednoteni na podlagi potreb po informacijah in okoliščin, v katerih bodo informacije uporabljene. Avtoriteta je konstruirana, saj različne skupno- sti lahko priznavajo različne tipe avtoritet. Je kontekstna, saj lahko potreba po informacijah pomaga določiti stopnjo zahtevane avtoritete. Ustvarjanje informacij kot proces Informacija v kateremkoli formatu je ustvarjena za prenos sporočila in delje- na preko izbrane metode sporočanja. Ponavljajoči se procesi raziskovanja, ustvarjanja, pregledovanja in širjenja informacij so različni, končni produkt pa te razlike odraža. Informacije imajo vrednost Informacije imajo številne dimenzije vrednosti, vključujoč vrednost kot blago, kot sredstvo izobraževanja, kot sredstvo vpliva ter kot sredstvo pogajanja in razumevanja sveta. Pravni in socioekonomski interesi vplivajo na ustvarjanje in širjenje informacij. Raziskovanje kot poizvedba Raziskovanje je ponavljajoče in odvisno od zastavljanja vedno bolj komple- ksnih ali novih vprašanj, na katere odgovori razvijejo dodatna vprašanja ali smeri poizvedbe na kateremkoli področju. Izobraževanje kot pogovor Skupnosti znanstvenikov, raziskovalcev ali strokovnjakov se vključujejo v kontinuirane razprave z novimi pogledi in odkritji, ki se pojavljajo skozi čas kot rezultat različnih perspektiv in interpretacij. Iskanje kot strateško raziskovanje Iskanje informacij je pogosto nelinearno in ponavljajoče ter zahteva oceno razpona informacijskih virov in miselno fleksibilnost za sledenje drugačnim potem ob razvijanju novega razumevanja. 4 Za prevod se zahvaljujem Maji Jelen, prof. geo. in angl.
RkJQdWJsaXNoZXIy