GLASNIK SEP 21 {1981} 3 74 živeti; in to je način življenja, ki so ga prejeli od svojih prednikov in ki se (ahko spreminja le počasi. Do takrat so namreč Indijanca imeli te za del krute prirode. nad katero je imel belec vso pravno oblast. 8) Tako je 5. maja 1980 skupina 31 z loki in puščicami oboroženih poglavarjev plemena Xavantes (drž. Mato Grosso) prišla v prestolnico Brasilio, in sicer naravnost v palačo FUNAI-a, da bi s predsednikom te organizacije razpravljali o krizi v rezervatu. Zgradbo je obkrožil kordon policajev, „a so ga umaknili, ko je poglavar Anceto opozoril na nevarnost spopada . . ." (Folha de S. Paulo. 6 de maiode 1980, p. L). MOJCA TERČELJ POSVETOVANJE „ŠOLE IN MUZEJI" V Puli je bilo 4. in 5. junija peto posvetovanje na temo „Šole in muzeji" (sodelovanje muzejev in šol kot oblika vzgojno-izobraževalnega dela). Že tradicionalno posvetovanje je organiziralo Zgodovinsko društvo Istre (Povijesno društvo Istre Pula) v sodelovanju z Zgodovinskim društvom Reka, Zavodom za prosvetno-pedagoško službo skupščine občine Gospič in Reka, Samoupravno interesno skupnostjo za vzgojo in izobraževanje občine Pula in Arheološkim muzejem Pula, ki je bil tudi gostitelj posvetovanja. Z referati so se srečanja udeležili prosvetni in muzejski delavci iz Pule, Zagreba, Pazina, Buzeta, Reke, Našic, Kopra, Ljubljane, Cetinj in Beograda, da bi izmenjali dosedanje izkušnje Medsebojnega sodelovanja, vendar so le štirje od osemnajstih referatov povzemali izkušnje in vidike šol, ostali Pa so kazali predvsem na prizadevanja muzejev. Tudi to razmerje kaže na dejansko stanje oblik sodelovanja med Šolami in muzeji. To je zaenkrat kljub nekaterim pozitiv-nirn, predvsem pa ustvarjalnim izkušnjam (Prirodoslovni muzej Ljubljana, Pokrajinski muzej Koper, Pomorski Muzej Piran, Muzej savremene umetnosti Beograd, Moderna galerija Reka) še vedno stihijsko. Na eni strani 5e kaže kot izhod v sili za šole, ki zapolnjujejo praznine v učnem procesu z obiski muzejev, in na drugi strani kot Potrjevanje komunikativne funkcije muzejev. Pri tem se sola kaže predvsem kot receptor muzeja, muzej pa kot Ponudnik tistega, kar ima trenutno na zalogi. Redki oziroma občasni so skupno načrtovani programi, ki pa najpogosteje dosežejo tisto raven, ko šolska Gladina predvsem zbira predmete (primeri pri arheologih, z9odovinarjih in tudi nekaterih etnologih), manj pa je Poudarjen vidik raziskovanja (zbiranje vseh vrst virov, ni!hova ureditev, skupna interpretacija), ki je pomemben muzejskega in bi mora) biti tudi del šolskega dela, j Pogostejša so še vedno predavanja kustosov pred el