Hntollik cerkven li«t. Danica izhaja 1.. 10. in 20. dne vsaciga im-sca na celi poli, in velja po posli za *•*•!»• leto 3 gld.. za pol it ta I ci«:. <•(- ki . \ t <-k«ii::. sprejemana na leto 2 gld 60 kr. in na pol leta 1 gld. 30 kr.. ako uni dnevi zadenejo v nedeljo ali pri/i k. >/••• l i . cm pi<|n'i sprejeli. Po,; streho ne vzeli Nemili ljudje. O Dete itd. To hlevce merzlotno. Zaduhlo mokrotno. Ni hišca za te. 0 Dete itd. Te jasli nečedne. Za ž'valcc govedne. Ni zibka za te. 0 Dete itd. Te slamne pešice In borne plenice So malo gorke. O Dete itd. Hcrodež nemili Te hoče po sil; Dobiti v roke. O Dete itd. Te v serce sprejeti. Te v rercu imeti šo moje zelje. O »>ete itd. Sej serce človeško. Pa verno nebeško Je hišca za te. <1 Dete itd. Sej serce želeče Nebeške le sreče Je zibka za te. 0 Dete itd. Sej serce je vneto Z ljubeznijo sveto Odejca za te ! 0 Deie itd. Sej verčno moljenje. Pobožno življenje Kgipt je za te. Jan Klapšič. Božična za otroci č c. Otroci . veselje Necoj se glasi: Se spolnijo želje. Se Ježčik rodi Ze angelček poje. Pastirci gredo. Darove mu svoje Ze kralji nesii. Tud mi pristopimo. I.- }»'-jte /. HK-noj ! '!'•> D«*'1' nudim« P«ni/.n<> necoj. Ii.> Detire zalo Nebeških darov Prav r.»«lo nam dalo t o mol mo £a prav. Ž** plorijo čujem . Pa vse je svetlo , Ze vidit' zdihujem To Dete lepo. 0 Ježušek dragi, Pred tabo klečim. V ljubezni preblagi Tvoj biti želim. Očesce premilo Oberni name ; 11 .»i . «t" te ljubil« 15 i moje !-erce. S» ice in čutilo Ponudim ti v dar. Maj. de te zalilo Ne hode n i k ti a i Jeran. Srelo pisma, vera, nalvoroslovfe. Bo g je vstvaril, kakor se bere v pervih bukvah Mojzesovih. nebo iu zemljo, in vse kar je. vstvaril jc tudi človeka, iu sicer vstvaril ga je po svoji božji podobi, moža in ženo ju je vstvaril. Iz zemlje, bereš ondi, zobrazil je Bog; človeka, vdihnil mu je duha življenja, in človek je postal živo bitje. Pa bil je človek, imenovan Adam, še sam, in dobro pn izreku Božjem bi ne bilo, možu samemu biti. Zato da Bog nad Adama terdo spanje priti, mu vzame v spanju eno njegovih reber, naredi iz njega ženo, jo oživi in Adamu pripelje, ki jo sprejme, tekoč: ..To jc kost od mojih kosti, iu meso od mojega me-a Mo/inja naj se imenuje, ker vzeta je od moža." In dal ti je ime llava ali Eva, to je, mali vsih živih. Tako pripoveduje nv. pismo začetek sveta, in rodu človeškega; popisuje pa tudi un-dovanie in uicdenje stvaritve vse po Bogu v šestih dnevih. -vr:«i ;»i«m« namreč, ktero uaui stavi ko nar stareji knjiga na -»vetu pred oči zgodovino od začetka sveta do Abrahama, Izaka in Jakoba, in od Jakoba in njegovih sinov v izraelsk»-|udovskim ljudstvu do leta 134 pred Kristusovem rojstvom. V tem letu je Janez llirkan uasledval svo < n.u «uetu Simonu ko veliki uuhoven in vladar judoskegu ijut-tva; sčasoma je pa prišlo vse Judovsko pod oblast mogočnih llimljauov; postavili so ti ptujca Antipatra oblastnika čez Judejo: žesl«. kraljeva palica, je bila odvzeta /daj Judu. iu v«tj vodstvo mlajšim njegovim; llerod, Antipatrov sin. v kralja po-vzdignjeti, je vladal za tem na Judovskim, in o njegovem času bil rojen je On, ki je iuiel po-lati biti. v kterega imajo upati vsi narodi — Kristus Jezu-, obljubljeni. prerokovani, in toliko zaželeni Zveličtir sveta. Starodavni časi drugih ljudstev se zgubljajo bolj ali manj v pravljice; pripovedovanje sv. pisma, tako stare ko nove zaveze, pa je zgodovinska, iu še v««e več ko zgodovinska resnica. Pisateljev teh bukev je več znanih, in ti so vsi skoz iu skoz spošteni in rcsniceljubni. Kdor takim možem ne verjame, verjeti ue more potem lahko kaj druzega. razun kar sam vidi, sliši in tiplie. Beseda, s ktero pripoveduje; reči, zgodbe, ktere pripovedujejo, kažejo že sani'* na sebi znamnja resnice, zgodovinske prigodbe. ne pa pravljic; resnice, ki se tukaj o zadevi Boga. sveta iu človeka iu njegovih dolžnost do Boga iu bližnjega bero. so tako čiste, blage, veličastne, človekov poklic in vzrok njegove spačenosti pojasiiovavne in svete, ko pri nobenem drugem ljudstvu; tu se človek sozuani /. enim vegamo-gočuim, neskončno modrim, svetim in večnim Bogom k»uini naj Donava, jadiansko morje. Slovensko zmirom jai-no je obzvrjc. Oziia naj v nebeško se višavo. Naj zemljo meri z bistrimi očmi. l'o\sod zagleda nezvenljivo slavo Movenija. lepote rajske hči. ker bister um ima in pamet zdiavo. Ljubezen gnrka v sercu njej gori. In ljubi, kar jc pravo, dobro, krasno, kar vekomaj ostane drago, jasno. Na sercu njenem ro/.a je pognala. Na blagem sercu tem razvila cvet. ki bo v nebeškem vertu večno zala. končavša slavni tir junaških let . ki černi kamov rod osrečevala. Da nje ljubezni sc je čudil svet : Abuna Soiiman! — naj pesem poje. Slovenija je zibel dike tvoje. Junak — ki moško terde boje bije In čversto suče v desni svitli meč. Da rajski Miš nebi. ua zemljo lijc. Ni solričnih žarkov oginj pregoreč. Da potnikom puščava grozo skrije . Da barke ne premaga slap dereč Abuna Soiiman se imenuje. Nebo in zemlja verlega spoštuje ! Slovencem pa bo nova pesem pela. kak nezvenljiv je svete vere kras. Kako ljubezen je junaka grela. Spreminjal v rajski svit je tamni ca t. Na vek njegova slava bo slovela. Naj strinja ž njo se slabe strune glas . Slovenija naj serčno se raduje. Abuna mater vredno poslavljuje. MM a ho mej. (Dalje. J Dahomej je prav za prav vojaška deržava; vsak je soldat, de le kaj premore ntoriti; še celo žentike morajo iti pod orožje, in ravno žennka vojna je Gezotu kralju nar težji zmage pridobila. — V vojskah je /.enaka naloga, sovražnika z nekakim kolara po nogah bili. Vojaška vaja je evropej- ft ski nekoliko podobna in izvira od braziljskib vojaških častnikov. .. Pri korakanji ali marširanji je tem divjakam dovoljeno plesati, in tem so tako izurjeni, de pri vsim skakanji na vse kraje so vender zmiraj ua svojioi inestu. . . V vojskah se malokrat spopadejo na ravnim polji. Vojska jc v tem, de mesta prcdobivajo, in pri tem se tako-le obnašajo. Kadar določijo mesto, ki ga hočejo pre-dobiti, pošljejo ije spretnih ogleduhov, ki kraj od vsih strani preišcio; veči del so tergovci, ki pridejo, češ de hočejo kupovati in prodajati. Berž ko kralj vse potrebno izve, se vzdigne z vojsko in iše neprevidama ponoči, vselej pa ob mesečnim sijanji mestu se približati. Začnejo se precej nadaljne priprave iu poizvedovanja Za napadenje mesta. Vojaki se obnašajo s toliko previdnostjo iu spretnostjo, de v mestu noben človek ne uiisli. de bi bila kaka vojna blizo. Visoka trava, ki dostikrat devet čevljev doseže, jim v tem opratilu dobro služi. Ako vojaki kaciga prebivavca zasačijo, ga kar naravnost zvežejo iu peljejo h kralju, kteri se na tako mesto vstopi, de zamore v.-e pregledati. in berž ko pride vgodni trenutek, da znamnje k napadu. Ne more kdo lahko misliti, kako nagli so Daho-mejci pri tih opravilih, ki se tako tiho izpeljujejo, de je besedice slišati ni. I»va do tri tavžent vojakov kroži krog in krog mesta. lezejo po vsih ovinkih, so pokorni poveljem, ki se jim dajejo neprenehama, in pa vse tiho - tiho. . . . Vjetniki in izdajavci jim dopovedo, kar jc treba; torej tudi s fetiškitni služabniki na čelu vojašine z zavezanim obra-zam gredo proti me*tu, de jih somestnjani ne spoznajo, ako jih srečajo. Mališki služabniki delajo v odlocivnim trenutku vražarske zakletve in znamnja čez mesto, mečejo sem ter tje majhne čepite po tleh. kakor bi hotli vadljati. in dajo znamnje k napadu. Pri ti priči začnejo vojaki visoko poskakovati in strašno vpiti. Zaženejo se v stauo-vanja. potolčejo, kar sc ustavlja, jih zvežejo. kteri se podajo in vse nasprotljeje odpravijo; tačas pa general z drugimi vojaki, muziko. fetiškimi služabniki in banderam pred inestam čaka. Premagani precej hitijo k premažniku z vej-cami in šopki trave, milosti prosit. Kadar si je general zmage sv«'*t, se vzdigne dalje v mesto iu po več postankih do sred mesta. Vejcc in travni šopki se zberejo in kralju pošljejo, ki je šc zmiraj v stanu zunaj mesta; za tem plenam pa grejo vjeli poglavarji, imenitniki premaga-niga mesta, in za njimi vse ljudstvo, novimu kralju se poklonit. ... S plešam, petjem, vpitjem in divjaškim tuljenjem sc potem zmaga obhaja, kaj pa dc vojaška muzika se tnore tudi glasiti: mali bobni in volovski rogovi. Potem se prično govori poglavarjev čez kakoršno si bodi naj bliž-nejši tvarino. Res je. de govorniških pravil Ic malo vedo, njih zgovornost pa jc vender pri tem nezmerna---- Kralj pobira davke po svojih vradnikih. Beli prebi-vavei nič ne piaiujejo. morajo pa namesti tega kralju o vsakoletnih godovih daril darovati. Kralj iu poglavarji si prisvojujejo pravilo sc vsega polastiti, kar jim je všeč; ako gredo po tergu. vzamejo, kar se jim ljubi in nič ne plačajo. Pod poprejšnjimi kralji je bilo še bolj čudno ropanje v navadi. Ako jc hotel kralj svoj dvor založili, je poslal skrivaj svoje ljudi po vsih mestih, ki so imeli zapoved. iz vsake hiše vse pobrati, kar jc imelo kaj vrednosti, in v glavno mesto pošiljali. (Jezo je bil to neusmiljenost skurej čisto odpravil; ali njegov sin je hotel lansko leto taisto spet začeli. Nekako pred enim me-cam -im vidil . tle so prebivavci že na vse zgodej nekterih reči nosili v terdnjavo. kakor: živeža, žganja, sukna, po»od itd.... Ravno ta dan so bili namreč začeli skupaj grabili, kar je bilo potreba kralju r o misli njegovih ljudi. Kteri so namreč svoje reci spravili med to o/.idjc. ki jc nedotakljivo, so bile rešene. Ropanje je terpelo tri tedne, in šc zdaj jc množica reči pri nas, kterih posestnikov ne vemo. Pogrebšine pri bogatih Dahmnejcih terpijo po dia — tri tedne Perve delijo sorodovinci obilo živeža vbogajme vsim. ki prosijo. Nad vse drugo tukaj žganje ljubijo; noben človek bi ne verjel, koliko ga vsako leto popijejo. Obertnija je prav ua nizki stopnji, nc kakor dc bi Daho-tnejci ne imeli zmožuosti ali priložnosti se potrebniga učiti, temuč ker ne sme nihče nobene obertnijc znati, razuu le na kraljevim dvoru iu v kraljev prid. Ako kak rojak spretnost razodene v čimur si bodi, ga pokličejo v Abo-tne, in vsi izdelki, ki jih zanaprej zgotavlja, so kralje*-i. Kralj ima na svojim dvoru zlatarjev in srebrarjev, ki mu (udi celo postavice ali male štatve izdelujejo; ker pa te tako. tle naj kralj vživa, kar je s kako doveršeuostjo izdelano. torej vse take reči na njegovim dvoru ostanejo. Zavidljivost tako deleč sega, de noben podložiu ne sme nad pervim hišnim stropji še druziga delati; le sam kralj ima to pravico. On sam se sme tudi v drage in tenke robe oblačiti, podložni se morajo z vsednjitni zadovoljevati. Ako si kak poglavar da i/, svile vse prezalo obleko napraviti, mu ne more nihče porok biti za njegovo glavo. O značaji zamareov navadno slišimo, de so leni. Bodi si, ako jih z Evropejci primerjamo; ne smemo pa pozabiti, dc od vročine život Afrikancu medli in elabi, ko pa sever Evropejcu njegovo delavnost oživlja in pospeševa. Cernak je po natori počasen, njegov duh ne misli in ne verta rad. rajši bi d«»veršil, kar je drug izmislil. Dc bi se natezal in napenjal, to mu skorej celo ni znano. Zaderžkam pa se rajši ogne. ali sc verne, ali pa obstoji. Natura, ki ga je tako zobrazila, de zamore djavnosti vročiga nebniga pasa zopervati. Ki mu je dala možgane, kterih solnčua soparica ne more ugonobiti, mu je dala tudi deželi primerno lastnijo. zemlji pa primerno rodovitnost. Vsaka presilra nateza. vsako delo. ki se strastno doveršuje, je škodljivo pod ob-uebjem. ki delanje žolča tako močno pospešuje, ker žolč skazuje v naših boleznih škodljivo moč.. . . Naj tedaj nihče ne govori, z zamurci se nič nc da opraviti! Dobro se tukaj da doseči, kakor drugod, tode v druzih razmerah, .lest po svoji pameti terdiru, de zastran vere in čednosti so Dahomejci ravno tako napredka zmožni , kakor beli. ( Morebiti je v Dahomcj milost Božja že zdaj obilniši posvetila. kakor pa na Belo reko. Vr.) (Konec nasletl.) Kratka razlaga ii a v a ti ii i s i h znamenj ali podob v verskih prilikah in ua svetih podobah. tPo Mencelj-novi simboliki posnel Anton Lesar.) (Konec.) Pajek, znamnje hudega nagnjenja, ker iz vseh reči ie strup serka. kakor bčela med. Palma je znamnje zmage. Pastir je podoba Jezusa, 'i se je tako rad dobrega pastirja imenoval. Pav f ptica j, podoba ncumerljivosti, ker njegovo ineso nc strohni Avguštin). Pelikan, ki svoje mlade redi s svojo lastno kervjo, <»za bi j i vi mu sourcncii Ludoviku llolinik-u. umcrlimn moča grudna 18<>2 v l.jubljani za susico, ki ga je prisilila, da je zapustil bogoslovje v tiradcu in prišel k materi v l.jubljano Si vmerl ob zimi brczcvetlični, — kdo ti. Ludovik! bo venec vil? Naj solza zmerzne v biser lični \ enec lepši v raju si dobil. Cemii so cvctkc pomladanske — Minejo, kol mati njih. pomlad; Nabral krepooti si kcr->anke. Te ti angel zvil jc v venec zlat. Si limbar čist bil nam tovaršem. Bratje! vi povejte — mar ni res ? Za Bogam vdan ves si bil staršem, Kes si bil jim sladek dar nebrs. Kazpadla dušna je posoda — Čaka v zemlji hladni časa. dar. ko vživat gre na klic (Gospoda, Kar okusilo še ni sere«*. M. L. HazffieU po liertiaoshhn Iz Prage iiaznauujejo ..Vaterland-u": ..Pred »> mesci, so tukajšnji iu dunajski časniki velik šam po svetu guali. kako neredno ravnajo usmiljene sestre po bolnišnicah. Od vsih smni so pritiskali, uaj se reč dobro in natanko preišče, in napake — prav za prav — usmiljene sestre odpravijo. Keč, se ve, ui mogla neznana ostati političnim vraduijam in c. k. deželno poglavarstvo je ukazalo, vse astave preiskati, v kterih so usmiljene »cslre. Poglavarjev namestnik baron Kcllersperg je sam občno bolnišnico iu porodnišnico preiskal. dc bi se silnih pritožb prepričal. In kaj je najdelv Najdel je, dc vse pritožbe so gola laž. ne en bolnik «e ui priložil ne zavolj jedi iu ne zavolj strezerija usmiljenih sester; nasproti je vsak hvalil, kako priljudne so, de same sebe preveč zatajujejo, vse pa v nar lepši snagi in redu opravljajo. Časniki, ki so (oliko laži trosili po svela. sedat o tej vradni preiskavi ne besede ne čerhnejo." ( I parno, de enako se bo tudi našim ljubljanskim sestram čast skazala I — „Pozorjev" vrednik, korar Stulc. ki so ga zavolj ča*-niških reči v kazen obsodili, je dobil od več strani imi-vavnih pisem, kakor pišejo ,.N. I.." Duhovstvo koliuske okrajnije pa prosi kardinala in kneza vikšiga škofa, naj bi obsojenca pod svoje varstvo vzeli, zlasti ker je zvest in goreč duhoven in je Cerkvi že toliko koristil. Naj poslednjisi naznanila pravijo, de vse milva gosp Stulca; neki star duhoven, ki jc že petdesetletnico obhajal, je vložil prošnjo, de naj bi on prestal kazen namesto vrednika. Govori se tudi. de gre kardiuai Svarcenbcrg na Dunaj, de bi kaj storil v prid g. Stulca. V Nčmeckiui. na Moravskim. so zdaj v kratkim v katoliško Cerkev sprejeti: France Svanda. rokodelec. Jožef Tlustoš, doslužeu četuik, Jožefa Zejdlikova, oglarska hči. Pridnost. n kakorsno so sc hodili keršanskiga nauka učit in »o posojeue bukve brali, daje upanje, de je Cerkev dobila tri goreče katoličane. (Hlas.) — V Bernu so pa 27. u. iii. tudi 3 prestopili k materi katoliški Cerkvi. — V Riedeubergu na Badeuskim sc je mesca vinotoka pokatoli-čila barouovka Klrichshausenova, akoravno je sorodovina z vso silo nasprotvala. Tudi Madjari začenjajo misliti na tisočletnico od zacetiga keršanstva v njih deželi. ,.Pesti-Hini6k" piše: ..Slovenje sploh, zlasti Moravani bodo I. 1863 obhajali tisočletni spomin, kar sta prišla ss. Ciril in Metod na Veiehrad moiavski. Metod, od papeža Adriaua panovski vikši škof imenovan, jc glede na nas Madjare vzrok, »le se je snidel z \ipadam, ne ■merljiv iga spomina, njegova škofija seje zanesljivo razprostirala na jug ob Savi in Dravi k Dalmatinskemu; Metod se kaze ko pervi apostelj Madjarov. Legenda panonska nam oznanuje. dc je Metod na poklic greškiga cesarja, ki ga je želel pred smertjo vidili. I. 880 popotval v Carigrad. Xa ti poti sc je zgodilo, de se je Metod po željah Arpadovih z njim snidel." — Naj živši spominki ogersko-slovenskiga ljudstva sc stikajo s starodavno Nitro, o kteri poje stara pesem: ..Bvla svate mesto Methodovo, vždič tu našim otcum kazal Boži slovo." Nitranski škof so načert ali program za tisočletno obhajanje, predloženo po Pružniškini dekanstvu. s temi-le besedami poterdili: ..Laudo districtualein pietatem, «|ua ss. apostolorum Cvrilli ct Mc-todii cultum promovere intenduiit"; hvalim gorečnost de-kauij. ki češenje ss. aposteljnov Cirila iu Metoda hočejo poveličatL V ravno ti škofii v Dohnani v duhovnii Puhovski zidajo novo cerkcv sv. Cirila, k kteri je bil 18. nedeljo po binkoštih kamen vložen. (Illas.) V Rimu je po poslednjim številu 29 kardinalov. 35 škofov. 152!) mašnikov in klerikov , 339 semenišnikov, 25011 minihov. 2031 redovnic ali nun. Ima pa 6 semeniš: rimsko s 83. Pijevo s 04, vatikansko z 49, francozko z 48. južno-amerikansko s 46, iu sevcro-auierikausko z 49 gojenci; k temu 19 vstavov, med njimi je Propaganda s 13K ogersko-nemški vstav z 49, angleški z 29, irski z 42 mladenči. 15 hraniš in 18 gojilnic za deklice verdevajo redovnice. Jabelha in tesni is a. Med Rimam in Prusijo jc zdaj dogovor, dc bi sc v Bciolinu škofijstvo vstanovilo in papeška poročuija ali nuu-ciatura ua pruskim dvoru narediia. Apostoljski sedež sc mende res hoče v Pctrogradu popečati, de se oprosti So-kolski, vikši bolgarski skof, ki so ga po tatinsko iz Carigrada odpravili in po krivično zapcrli v razkolnišk samostan. — kardinal Mathieu . vikši škof Besansoiiski, je začel neki v Rimu obravnavanje, de bi se premenilo obrcdoslovje galikaiisko v rimsko, iu bi sc sprejelo po vsi Francii; tako bi sc v topile vse sledi galikauizina. — Pravijo, dc Anglija boce Helenam, ki si po sili žele kralja augleškiga kralje-viča Alfreda, prepustiti vse jonske otoke, s čim ur bi Gre-cija za peti del narasla; zdaj ima namreč na 892 štirjaških miljah čez milijon prebivavcov; jonski otoki pa štejejo na 52 šiirjašnicah 200.000 prebivavcov. Ce bo prcpčkaui Džon-bul te otoke Helenam izročil, mora žc ludi vediti, zakaj? — kaj pa, ko bi tudi na uboge Irce malo veliko-serčno ozreti se milo- in blagovolil? — V Skocii jc bilo v začetku sedanjiga stoletja le 16,000 katoličanov; dandanašnji jih je 250,000 s IbO duhovni iu 120 cerkvami. — V „Donauzeitung-i" neki dopisnik iz Tirolskiga jezlja. de ima o začetku deželniga zbora po vsih duhovnijah v Ober-innthal-u bili slovesna sveta maša, de bi sv. Duh razsvetlil deželne poslance. in vse hvale vredno prizadevstvo za edinost prave vere zasmchljivo pika z ..Actionspartei." ..Volks-freund" t«» potuho imenuje ..selir crbarmliehes und veracht- liches Treiben", jo je po zasluženji ošibal, in pravi, de je bo o drugi priliki še le hujši, ter bodo tudi tisti opazili, ktere dopisnik s tako brambo le v zadrege vleče ali kompromitira. — Vse tako kaže, de v Mejciki Napoleonu ne svetejo rožice. Pravijo dc 10—12000 vojakov, ki jih je Forey v pomoč tirjal, mu natihama in zredama pošiljajo; pa kdo ve, če bo tudi potlej kaj opravil, ker 7 milijonov Mexikancov Francozam tudi živeža več uoče tegniti, in si ga morejo od drugod dobivati. — Turinska vlada je potrebovala 60,000 vojakov, de je Garibalda vergla, ki pa še hoče pokonci lezti; za 300 brigantov na Napolitauskiiii pa jih potrebuje 90,000, pravi ,.Politik". Sardinarji pa prav za prav mende na Napolitauskiiii nimajo nič več zemlje, razun tiste, na kteri njih noge stoje. — Glasovita „Ta-gespošta" jc že marsikaj iz Ljubljane slišala, česar vsakdanje ušese človeških otrok niso čule. Zdaj, kakor „\Van-derer" piše, zvonijo ua njene ..precartane" ušesa tudi tožbe iz Ljubljanske bolnišnice zoper neusmiljenost usmiljenih sester, nad vse pa: „\vie umnenschlich in der mit dem Ci-vilspitale verbudeuen Gebaranstalt zu \Verke gegangen vvird !u „Tagcspošta" je žc čezobilno pokazala, de v svojim modrovanji za r a v n o p r a v n os t Slovencov z drugimi narodi ni kaj srečna; bo mar v svoji vojski za porodništvo ravuopraviiost in zoper usmiljene sestre manj pataglava in enostranska? Bolnišnica ima skoz veliko let odveč poter-jeniga iu čverstiga vodja, de bi on „Umnenschliches" terpeti zamogel. To je dosti. Dobro poznamo pa tudi tistiga redovnimu osebstvu sovražniga „liberalniga" duha, ki celo bolnikam ne privoši za dušo in telo nar boljših strežnic, iše usmiljene sestre najpred v hudi slovez pripraviti, ter jih potem tolikanj ložej iz bolnišnice iztirati. O tem imamo veliko govoriti in bomo občinstvu vse naznanili, če bo treba; za zdaj samo rečemo: Slovenci, de veste! ..Tagespo-šta" in „Pressc" se za Vašo bolnišnico poganjate. MMuhoesHe spremembe. V goriški nadškofi i: C. g. Alojzi Zangerle je postal profesor sv. pisma nove zaveze, č. g. dr. Alojzi Zor u zač. profesor cele dogmatike, č. g. Jožef Maruš i č, iz Leopoldstadt-a, zač. katehet normalski, č. g. Jož. K one, subsidijar iu ueitclj v Gargaru, č. g. Jožef krobat, profesor sv. pisma nove zaveze, je šel v pokojni stan. V ljubljanski škofii. Preserska duhovniju jo podeljena gosp. Nacetu Podobniku, fajmoštru pri svetim Joštu nad Gradcam; Scntjoška duhov uija jc torej 6. grud. razpisana. M*ogorori s gg. tiopisornrei. G. ,,l)i": Za mis. g. H. vse preieli: lOOterno plačal bo Bog. - Gg. F. J. k—I.. F. k. v st. in k.: Prihodnjič. VABIIO na prosimo brali v poprešnjem listu 10. t. m.; — njena cena je na čelu na pervi strani. Prosimo za urno in obilno naročevanje. Današnjimi« listu je pridjan obseg in zavitek Zgod, Danice.